Sent om film

*viskar* vill inte väcka dej om du sover.

Jag har suttit uppe och tittat på Skicka vidare. Det är en riktigt bra film, med mycket bra skådespelare som Helen Hunt, som gör en underbar roll i Livet från den ljusa sidan. Och Kevin Spacey som alltid är strålande, men jag minns honom särskilt från De misstänkta, K-pax och Seven (som är ruggig och läskig, tycker jag). Haley Joel Osment gör även han, en övertygande roll. Haley är väldigt sevärd i Afrikas hemlighet.

Filmen bygger på att en 11-årig pojke, får i läxa i skolan, att fundera över hur han kan förändra världen. Han kommer på idén med att skicka vidare, vilket går ut på att göra 3 människor tjänster, som de inte ber om, men som de behöver, och det ska vara lite svårt. Sedan ska dessa 3 göra något för ytterligare 3 människor o s v. Jag såg den första gången på bio på tåget från Boden till Hässleholm tillsammans med mina söner.

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Sent om film

  1. Hej där ;-))Den har jag inte sett…Låter annorlunda och spännande. Tackar för tipsetHa en fin måndag …Här är riktigt kallt och ruggigt höstväder. Dessutom enormt dimmigt idag men eftersom jag bestämt mig för at detta ska vara ”positiva måndagen” så är det härligt med lite ruggigt höstväder…hehe ;-/KramisarEmma

Kommentera

