Ingen sovmorgon precis

Jag vaknade kl 03.18 av att jag var törstig, och snuvig. Gick upp, drack ett glas vatten + ett extra glas med ½ c-vitamintablett i. La mej igen, behövde snyta mej, hittade inte pappret (som jag visste fanns där), tände för att leta.  Och så hade jag oavsiktligt väckt även maken… Han hade vridit sej en stund, för att hans rygg värkte.

Jag låg kvar, och försökte somna om, detsamma gjorde maken. Efter en stund, behövde jag snyta mej igen, gick nu upp för att leta papper. La mej på soffan, för att inte väcka maken. Väl där, kommer strax maken ner, just när jag bara läst två sidor i The bronze horseman.

Han föreslår att vi ska spela kort!  ”mitt i natten”. Så sätter han på kaffe till sej själv, och te till mej, och vi spelar 2 omgångar hög på köksbordet innan han åker till jobbet. Jag som aldrig är morgonpigg, tycker att det var trots allt en trevlig morgon. Och jag har inte somnat om, än.

Allt gott till dej!

9 thoughts on “Ingen sovmorgon precis

  1. varför heter hon anna??? alice alltså… vad har jag missat *S* jag gillade.. oh jag kan inte säga d högt.. linda o rasmus har ju åkt när jag favvat dom…

  2. Finns här lite tankeöverföring? Jag skulle just hälsa på här, men kollade kommentarer först när jag loggade in och vem hittade jag väl där? Just det. Dig.Inte behöver du känna så, du kommer när du känner för det. Inte alltid man hinner med eller vet vad man ska skriva heller. Ärman då inte riktigt pigg heller så har man ju inte samma lsut alls.Men du är så välkommen när du kommer.Det var en härlig morgon ni fick. Hoppas du snart piggnar till ordentligt och hoppas du får sova i natt.En God Natt-kram från mig

  3. BS:Vad kul att det verkar bli en julmarknad? Är något datum diskuterat? Jag var i Mocambique som obeserverare för SKM (svenska kyrkans mission). Vi hade samlat in pengar för att stödja olika projekt, bla ett gatubarnsprojekt och en missionsstation som lokalinvånarna hade tagit över och drev själva, och vi var där för att helt enkelt se vad de hade gjort med pengarna de hade fått. Dessutom så hade vi en hel del med oss, så som suddgummin (som enbart finns på svarta marknaden i Mocambique, något som vi anser är viktigt för skolbarn), pennor, block, tvål(även detta finns också bara på svarta marknaden, och är lika värdefullt som heroin).

Kommentera

