Höstpromenad, med huggorm!

Du anar inte vad den kunde väsa! Och den verkade väldigt alert, kanske inte aggressiv precis, för den var ganska långsam. Men oj, vad den lät! Jag valde att INTE gå närmre än ett par meter, för säkerhets skull. Läs om huggorm här!

Jag och väninna M, gick och pratade om att hon såg en snok dagen innan, och plötsligt ser vi denna, på i stort sett samma plats. Jag fick blunda och titta igen. Trodde att de redan gått i ide. Den är väl ungefär en 55-60 cm .

Den trolskt vackra vindpinade skogen i närheten av ormen.

Han såg så vackert glänsande ut, så han fick vara med på bild.

En vacker nyponros, som lyser upp omgivningen, den hade sällskap, men de var inte så många.

En väldigt vackert färgad blåmussla.

Hon är en kraftfull tjej, som älskade att springa på stranden! Selma är en staffordshire bullterrier, och syskon med söta Tikka.

Filmstjärnan M!

Hon har varit nere vid havet flera gånger i veckan. och vi filosoferade runt att det var så FÅ människor där, särskilt de riktigt soliga dagarna!  Men på ICA Maxis parkering, på Väla och shoppingcentren är det minsann fullt!

En glatt leende liten söt Bichon havanais som heter Gittan (ja, jag vet, bryt inte ihop av skratt nu, hon hette så redan hos uppfödaren). Hon är så söt!

En del av gänget som skrattade åt oss, och bevakade varje steg vi tog🙂

Rådjursspår, och min fot på stranden. Ja, vi hittade ganska många, men dehär ser väldigt färska ut. Tänker ju oftast att de är i skogen, eller på åkern. Undrar vad som lockar på stranden? Saltet, kanske (det är viktigt för dem)

Kärlek, hjärta. Okej, jag har varit med i kompositionen, men bara genom att dra ett litet streck med fingret, det såg ut såhär! Jag älskar att gå på stranden.

Väninna M hade i flera dagar frågat om jag ville följa med, men jag avböjde.  Igår följde jag med (mot bättre vetande), men hon var vänlig nog att både hämta och lämna mej. Jag tyckte att det var skönt att komma ut, och andas syrerik luft, men oj vilken hosta jag fick! Men, jag hostade nästan inte inatt, glad för det!

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Höstpromenad, med huggorm!

  1. Se där, nu har du också lyckats fånga en på bild och den var tydligen lika aggressiv som min lilla rackare.Fast det här var väl ingen baby-orm, gissar jag?;o)http://blogg.aftonbla…

  2. Nä det är inte svårt alls. Bearbeta filmen i mowiemaker så du får sparat den i rätt format!Skitkul! =0)Du får bli medlem i youtube och där är det sedan lätt att ladda upp den! =0)Kram

  3. Vilka underbara bilder från stranden. Önskar att jag bodde så nära havet att jag kunde gå utefter stranden varje dag. Älskar havet både när det är vackert väder och när det blåser i….

Kommentera

