Skaldjursbuffé

En liten park, ovanför Kärna i Helsingborg. Tyckte att färgerna var fina, och att det är kul att det blommade så friskt.

Vy från en utkiksplats. Korsvirkeshuset som syns nära, var förr en italiensk restaurang. Det var alltid oerhört god mat som serverades där, oavsett om man valde pasta eller pizza. Härlig miljö dessutom. Rådhusets torn sticker upp mitt i bilden.

Nyponen var inte så många, men de såg nästan direkt ätbara ut i solskenet.

Jag och väninna M, åkte till Helsingborg. Först skulle vi titta på tyg, åt henne, sedan hade vi bestämt att vi ville handla grönsaker på söders torg, och annat gott hos Alfo-gross. Och vi var inne och tittade på vintage-kläder hos Humana. De ska föresten stänga. Egentligen var vi väl inte på shoppinghumör, och grönsaker och frukt, var det enda som vi fick med oss.

När vi behövde fika, tog vi kaffe på Waynes. En riktig balja capuccino, blev serverad! Jag gillade stuckaturen i taket, och kaffet var gott, men jag ogillade ljudnivån, som jag upplevde som väldigt hög. (se vad andra tycker om Waynes)

Vårt slutmål var att äta skaldjursbuffé på Tycho Brahe. Att köpa en biljett, och sitta kvar på båten för att äta eller dricka eller bådadelar kallas att tura. Jag är helt säker på att väninna M, tyckte mest om de stora kokta gröna musslorna. Jag velar mellan paellan och friterad bläckfisk, som jag tycker oerhört mycket om. Oerhört prisvärt, dessutom! Att sitta med panoramautsikt över Öresund, och se solnedgången, och sedan pärlbandet av ljus som tänds, är bara det i sej en upplevelse!

En underbar dag, med ett ljuvligt gott slut!

Allt gott tilll dej!

2 thoughts on “Skaldjursbuffé

  1. Att tura är mysigt, gör vi också nån gång ibland. Är litet nyfiken på de nya båtarna som går, läste att maten där ska vara helt okej.Waynes har jag aldrig varit på. det brukar bli Fahlmans eller Ebbas fik för oss. Ebbas fik är vår nya favorit. Ligger på Bruksgatan och har 50-talsstuk. STORA portioner av allt, och jättegott.Helsingborg är en fin stad, men jag saknar en stor park, typ Stadsparken i Lund. Du har tagit så fina bilder, som vanligt!

Kommentera

