Ibland är det bra med extraförsäkring

Köpte en tvättmaskin hos dåvarande Power, numer Expert. Och för en gångs skull, insisterade jag på att vi skulle ta och köpa extraförsäkringen. Vi har haft otur med just tvättmaskiner, som föredragit att sluta fungera precis innan Jul (vid 2 tillfällen)- inte skoj.

Nu har vi fått utnyttja denna försäkring 3 gånger. Första gången , och andra gången, ringde jag försäkringsbolaget, felanmälde, och vips fick jag en tid med reparatör. Nu var den sönder IGEN, samma fel. Försäkringsbolaget ringde reparatör medan jag väntade, och återkom med beskedet att ”det var inte lönt att reparera”.

Så, trots att maskinen var 3,5 år, fick jag en ny! Den gamla maskinen hade jag köpt på Välas område 3 mil bort, men nu har vi en nyöppnad butik i Ängelholm, som jag bad att få åka till istället. (Fick väjla mellan att hämta själv, samma dag om jag ville, eller få en hemkörd nästa vecka)

Inga problem, jag fick hämta ut den i Ängelholm, samma dag! Och nu har jag en helt ny fungerande tvättmaskin, och fick betala 100 kronor i självrisk. De var verkligen snabba i sin väl fungerande service! Skönt att vara nöjd kund!

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Ibland är det bra med extraförsäkring

  1. Hej!Ja det där låter ju verkligen bra. Ofta hör man ju i stället hur svårt det är att få hjälp när det behövs, men jag gläder mig med er.I kväll ringde jag till lillsyrran och hon hade receptet som mamma bruka göra när det gäller Pnkelpaj.Pumpan delas i bitar och kokes i saltat vatten. Häll sen bort vattnet och mosa bitarna och låt det rinna av så mycket som möjligt.Ta 6 dl pumpamassa och blanda med 1 1/4 dl farinsocker + 1/2 dl socker + 1/2 tsk salt ( om inte du saltat för mycket när du kokte det) + 2 stora eller 3 små ägg + 1 tsk kanel + 1 1/2 tsk ingefära +skalet från minst en halv citron + 2 dl eller 2 1/2 dl mjölk. Den får ju inte bli för lös.Pajdeg: 125g marg. + 3dl mjöl + 1 1/2 msk vatten.Behöver inte förgräddas.Ung. 1 timme i 175-200 grader.Lycka nu till! Jag ska kanske också försöka mig på den.Kram!

Kommentera

