Gungeligung

Varför denna lite fåniga rubrik? Det är nog för att skämta bort ”eländet”.

Jo, jag har åkt båt. Stor jättefärja, mellan Ystad och Swinoujscie. Vi tillbringade alltså helgen i Polen. Jag återkommer i det ämnet, med lite bilder.

Jo, jag är alldeles yr, har svårt med balansen och mår illa. Det känns som om jag var kvar på båten. Läskigt och obehagligt. Jag känner behov av att vara helt stilla.

Men jag hade en väldigt trevlig helg annars, detta kom inte förrän jag kom hem.

Allt gott till dej!

 

5 thoughts on “Gungeligung

  1. Det är otäckt när det blir så där vingligt….det var/är säkert därför många som jobbar till sjöss….fortsätter…det är lättare att vara vinglig…när man vet att det är så….än att gå på land å stappla…ha det bra i alla fall😀

  2. Men snälla du! Åker du fortfarande båt. Du är ju på land nu. Förlåt, det är inget att skoja över, för det känns otäckt.Ska bli intressant att få se dina bilder.Ha det så bra!Kram!

  3. Det är väldigt vanligt att det kommer efter så där. Men jättejobbigt! Märkligt vad den där balansnerven kan ställa till det. Hoppas det värsta gett sig nu!

  4. Jag och Lasse bodde på vår segelbåt i ett par år.Ett tag hade jag feber och blev kvar i kojen några dygn, när jag sedan gick iland raglade jag som berusad. Jag kräktes och var tvungen att gå ombord igen =0)Det är en läskig känsla med sjöben!Skall bli kul att se dina bilder! Kram

Kommentera

