Julmässa

Jag blev tillfrågad av väninna A, om jag ville åka med henne på julmässa på Vrams Gunnarstorp.  Det ville jag gärna, särskilt med tanke på att jag inte varit där på 4-5 år.

Det var julstämning, trots både sol och moln, och avsaknad av snö. Vackra julbockar, röda färger, tomtar i långa banor och lussekatter i cafeterian. Ja, visst är det tidigt, men mysigt!

Jag föll som en fura för detta vackra hjärta i ull. Annas hantverk är tillverkare. Det kommer att hänga utanför min dörr. Jag tänker att folk kanske ser att här finns värme (ull) och kärlek. Fånigt? Jag gillar hjärtan!

Det var säkert därför jag även föll för detta ekhjärta. Mannen som sålde och tillverkadeberättade att Triangeln i Malmö säljer dem för 110 kr, och själv tog han 35. Jag lovade säga att jag köpt det i Malmö…”Det märkliga är att de säljer 3 gånger så många som jag gör”.

Okej, du kan sluta skratta nu… Jag har bestämt mej för att jag aldrig mer ska frysa en vinter. Ärligt talat tycker jag att hatten är snygg! (du behöver inte hålla med) A köpte en likadan. (så det så) Delvis fodrad med den mjuka fuskpälsen, skönt!

Dessutom köpte jag tre ljuvligt goda bröd från Röstånga mölla. Det ena med valnötter, och de andra med frukt (bl a fikon), kanel och ingefära! Det sistnämnda tänker jag äta istället för kaka, när jag fikar.

Okej, jag erkänner, jag köpte även godis! Men, vid chokladen, bad jag faktiskt A, att hon handgripligen skulle dra mej därifrån. Istället blev det hemgjord fudge med Jack Daniels som smaksättning av en vacker och trevlig skotska.

Allt gott till dej!

7 thoughts on “Julmässa

  1. vad mysigt det såg ut :)jag har bytt blogg nu där man får bättre översikt av det jag erbjuder, fast bilderna har jag inte riktigt fått ordning på, men ska ordnas under dagen.hur går det med planerandet av julmarknaden?

  2. Gillar också mössan! Och ullhjärtat var ovanligt. Fast jag tycker att det är för tidigt med julmarknader redan. Har ju fortfarande sommarblommor på altanen!

  3. Hej min fina rara vän…Vilka helt ljuvliga skapelser. Jag är galet förtjust i hantverk och i grunden en kreativt skapande själ själv också så mitt hjärta slåt allt lite snabbare när jag får se egenhändigt skapade verk.Kramisar Emma

  4. låter härligt gott med den fudgen. och hjärtanen du köpt är jättefina, jag skulle falla för tanken om värme och omsorg ifall jag såg det där ullhjärtat på någons dörr…berätta mer om julmässan den 14/12

Kommentera

