Om två små flickor

Igår, var jag hos läkaren för att han skulle skära bort en leverfläck. Den dummingen hade börjat växa, både på höjden och bredden.

På vägen, ser jag två flickor i 6-7 års-åldern, som står och tålmodigt väntar vid ett övergångsställe.  De håller varandra i handen, och ser mycket koncentrerade ut.

En grå Volvo v70 stannar, och låter dem gå över. Men, de börjar inte gå, förrän de är HELT säkra på att bilen står stilla.

När de väl gått över, stannar de på trottoaren, och tittar på volvon, och vinkar när den börjar köra. Nu är jag ganska nära flickorna och jag kan höra att den ena lillgammalt säger att ”man måste vara artig och tacka”.

Jag tycker att scenen är rörande, och jag säger till flickorna att de var väldigt duktiga! De tackar, med självsäkerheten att jag menade vad jag sa.

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Om två små flickor

  1. Fint att du talade om för dem att de var duktiga! Vi är ofta alltför dåliga på att ge beröm. Jag är säker på att de blev väldigt glada för det berömmet!Hoppas att din fläck är ofarlig, de flesta är ju det. Jag har också tagit bort några stycken. Må så gott!

Kommentera

