Tack för att han lever!

Inatt har jag sovit hela 10 timmar! Det var så obeskrivligt skönt, och välbehövligt! Jag har sovit illa, t o m tagit en insomningstablett en kväll, för jag behövde mer än vila!

Min äldste son (F), har varit i , en olycka och han är på väg att bli återställd, men det kommer att ta tid (några månader innan allt är okej). Fick ett telefonsamtal i fredags kväll av kompisens/ende passagerarens syster: ”F och K har varit  i en olycka, jag står och ser på när brandmännen skär loss F ur bilen, han är medvetslös. ”

Jag bara skrek, och bröt ihop, blev en hög, fysiskt och psykiskt, hyperventilerade, var nog helt hysterisk.

Fick reda på efter samtal till 112, att F var vid medvetande, och skulle till Hbg’s sjukhus. Hade de sagt att han skulle till Lund, hade jag vetat att det var mycket allvarligt, så beskedet lugnade mej.

Fick träffa honom, innan han undersöktes. SKÖNT! Sedan väntan. Träffade honom igen efteråt, han säger ”mamma, jag vill hem, jag vill inte sova här”. En minut senare sov han. Han blev inlagd.

Han är hemma igen. Enda operationen som krävs, är för att laga en sena som är av. Hjärnskakningen är stor, och blödningen i hjärnan, kommer att absorberas. Det största av allt: Han lever! Vi tackar Gud för det!

Såvitt vi vet, var det en olycka, ingen vårdslöshet, utan kanske vattenplaning kanske våta löv, som gjorde att bilen började få sladd. Bilen är skrot. 

Jag är inte mej själv, antar att det är chocken, stressen och oron. Skönt att vi är en familj som kan stötta och hjälpa varandra i denna kris. Jag är så glad och tacksam för det!

Allt gott till dej!

18 thoughts on “Tack för att han lever!

  1. Ja vad ska man säga….det är sååå hemskt när det händer….klart man blir ”en hög”…..men tack å lov att han klarade sig så bra….Omtänkskramar till dig å din familj!

  2. Ojojoj, vilken CHOCK! Här är ordet chocks rätta betydelse! Det man alltid fasar för som förälder, att något ska hända barnen. Vilket TUR att det gick hyfsat bra. Klart att det tar tid för dig att bli som vanligt igen…ta dig den tiden i lugn och ro…stor kram!

  3. Men vad otäckt. Tur ändå att han klarade sig så pass ”bra” ändå med tanke på hur bilen ser ut. Skönt att han är hemma igen.Svar: Ursäkta att jag missat att svara. Det är en visent (min favorit på Skansen, fotad i somras), en katt jag fixat lite med i Gimp. Grodan sitter bland blommorna hemma och maten är lagad av en mycket känd kock, nej, nej inte jag. Namnet är Findus.Ha det gott, hälsa sonenMånga kramar

  4. Jo jag missade att säga att det var en visent m m. Tack för svar om kommentar. Förr fick jag utförliga instruktioner om just det jag skrev. Men det blir ju alltid som du säger.Nu gör jag som jag brukar, klickar som nu på ditt namn så har jag ju ditt svar om jag drar ner rutan. Bra det med, om man glömmer något.Nu ska jag sätta på lite te.Kamizar

  5. Men Carina vad hemskt. Förstår verkligen att du är chockad samtidigt som du är oerhört tacksam att Gud sände en ängel och räddade livet på sonen.Fick själv veta i dag att en av våra kompisar ramlade av en häst och troligtvis var det allvarligt (hon rider in hästar som är svåra) Hoppas verkligen att det inte blir rullstol för henne, utan att hon ska kuna bli bra igen.Jag har dig i mina tankar!Kramar om!

  6. Hej! Ser otäckt ut. Förstår att det var en rejäl smäll och att du blev chockad. Har själv blivit påkörd 3 ggr men inte allvarligt skadad. Skönt att sonen blir återställd. Ber en bön för er.Mvh aneht

  7. Ojdå, vad läskigt med bilolycka. Måste vara en lättnad ändå att han inte miste livet. Skönt att ha familj och vänner som stöttar en!Ha det så gott och hoppas sonen kryar på sig! Ta hand om dig!Hälsningar!

  8. Hoppas det går framåt med sonen. Det kunde ju som sagt gått värre. Hjärnskakning och blödning brukar ge med sig ganska snabbt (annars hade han inte fått komma hem) Senoperationen antar jag du/ni som en liten parentes av det som hände. Det går snabbt och lätt. Har gjort det själv. Pga reumatism.Såg att jag gjort en miss igen. Teet. Det dricker jag alltid en mugg på kvällen, annars är det kaffe som gäller, men det är inte så mycket nu som förr. Men just nu ska jag faktsikt göra min mutt åtta-kaffe som oftast står odrucken bredvid mig om 3 timmar så där.Håller mina ej böjbara tummar så gott jag kan att han snart är helt återställd igen.Kramar om

Kommentera

