Mamma Mia

Jag har varit och sett Mamma Mia igen! Hade med mej väninna M, som jag bjöd, och mamma. Väninna M var ”oskuld” – d v s hon hade inte sett filmen tidigare, vilket både jag och mamma hade (dock inte tillsammans).

Jag sitter och lyssnar på ABBA, nu när jag skriver. Började lyssna på dem redan på 70-talet (lyssnandet escalerade på 80-talet), och minns när de vann med Waterloo. Tyckte att det var bra, då. Nu tycker jag att de är jättebra! Ja, det är nästan som om jag först nu fattar hur bra de verkligen var!

Mamma mia, är en film som jag blir glad av (jag behövde verkligen det)! Och jag tyckte nästan att den var ännu bättre andra gången! Det är så skönt med glädje och positivitet, kan väl aldrig bli för mycket! Det är en av anledningarna till att jag går till EFS.

Jag vill gärna berätta om varför jag bjöd väninna M.  Jag skulle baka bröd, och köpte Matkompaniets/Borggårdens bikarbonat. Det saboterade 6 matbröd. Och jag bakade till väninnan en av gångerna. Det blev biobiljetter som ersättning.

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Mamma Mia

  1. Har också sett den två gånger, skulle gladeligen kunna se den igen. Har lagt in en beställning på DVD:n. Men det blir ju aldrig lika bra som på bio. Du frågade för en tid sedan om julmarknad. Är det fortfarande aktuellt? Dottern till henne jag hade i åtanke gör tomtemagneter bl.a. Hon är bara tolv år, men väldigt duktig. Hon och mamman i kombination skulle kunna ställa upp med litet. Du får höra av dig om det finns intresse.

  2. Tassar in för att se hur du har det.Tänker på din son och hoppas verkligen att det går framåt för honom.Det kan ju ta tid, men det viktigaste är ju att han blir fullt frisk igen.Ber för er!Skönt att du kunde koppla av lite med Mamma Mia.Önskar det bästa för er.Kram!

  3. Härligt att du gjort någe roligt…mitt i allvaret….du är klok.Ja man förundras verkligen med jämna mellanrum över hur bra de var ABBA….och hur stora de var….och hur bra de har klarat denna storhet….Fortsätt ha det så bra det bara går….och som du bruka skriv a så fint Allt gott till dig…och de dina.Kram🙂

  4. jag har alltid älskat ABBAs musik, det var lite förbjudet att göra det under 70-talet men… jag har alla deras plattor, vinyl.även jag har provat produkter från det fabrikat du nämner och inte blivit nöjd med något jag provat… trist att bröden blev fel..

Kommentera

