Nytt år!


Det nya året började bra.

Har hunnit fylla 42, så nu är jag förhoppningsvis klokare, smartare och snyggare än förra *skratt*. Hade trevliga släktingar här, och bjöd gästerna på mat (rådjurssadel m karl johan/trattkantarell-sås, klyftpotatis på en bädd av rosépeppar o färsk timjan, samt rödkålssallad o Cattas brödpinnar), och sedan kakor m kaffe, som ”efterrätt”´.

På årets andra dag, fick jag träffa min norska väninna M igen, och jag/vi blev bjudna till väninna M, på ett andra födelsedagskalas! Det serverades Budapestrulle, och den njöt vi av! (Fick hem sista biten, som vi smaskade i oss som ”nattamat”… inte så nyttigt, kanske.)

Årets tredje dag, var jag o väninna M på loppis i Vejbystrand. Fyndade några böcker, några djupa tallrikar och en stor ytterkruka. Gillar loppisen, för där är ordning. Senare på dagen var jag o maken bjudna på jaktmiddag ute i Torekov hos M o E. Det var roligt, hög stämning och god mat! Det enda jag kan klaga på, var att det var SNORHALT att köra dit.

Årets fjärde dag, var vilodag. På kvällen var jag bjuden på god middag hos väninna M. Sedan spelade vi kort med hennes dotter, ganska länge, och vi pratade och skrattade så tiden gick väldigt fort!

 Allt gott till dej,  och en god fortsättning på det nya året!

7 thoughts on “Nytt år!

  1. Snygg bild på fyrverkerierna! Kom gärna över och läs mina dikter och se mina sommar, höst och vinterbilder! (jag har inte lika bra kamera som du men ibland så får jag till det)God fortsättning 2009Patrik PerssonVänortsvägen 5 1:3977 54 Luleå

  2. Hej Carina!Läs SingleStar, det sista inlägget säger mycket. Man trodde ju knappt att det hänger på så mycket pengar och hur de använder dem. Det är fruktansvärt.Ha det gott!Kram!

  3. Så ska ett fyrverkeri se ut. Snyggt.Det var mycket gott det här.Budapestbakelse åt jag senast idag. Den är ju hur god som helst. tänkte köpa med en stubbe hem. Men STOPP, det ska jag inte.Jag har också nyss fyllt år. Klokare och smartare kanske, men definitivt inte snyggare. Det börjar gå åt fel håll nu.Bloggen kommer jag att behålla som den är. Men just nu finns inga fåglar. Kanske det är för kallt, de kommer en stund och äter, men det har jag så mycket bilder på så det börjar bli tjatigt.Ha nu en trevlig helg (igen, skönt när de är slut).Kram

  4. passar på att säga Grattis i efterskott. tack för dina fina ord om mina arbeten. jag tar gärna emot snackpaprika, chili och vad är det för typ av tomat du har?

Kommentera

