Rostig

Idag letade jag efter en bild bland mina bilder för att illustrera hur min hals känns. Jag hittade tyvärr ingen representativ nog. Den är rostig, kan jag säga, skrovlig och lätt irriterad (behöver inte hosta). När jag pratar, låter det som om jag har riktig ”whiskyröst”. Har tänkt ägna dagen åt att omväxlande dricka varmt och kallt och vila.

Det finns föresten ett jättegott äppelvin på systemet som heter varmt & kallt, från Kiviks musteri. Det smakar äpple, och jag har ännu bara smakat det varmt, och det var jättegott! Det är en smak av glögg över det hela, med en antydan av vanilj och kanel. Jag ska satsa på te, idag.

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Rostig

  1. Men…krasslig nu igen? Ont i halsen är inget vidare…men det är klart, har du whiskyröst kanske du kan uppträda på nån nattklubb i Helsingborg…för i Ängelholm finns väl ingen?Läste om loppisen i Vejbystrand, den ska vi testa någon dag. Det är kul att gå på loppis, särkilt när där är ordning, som du skriver.Hoppas du blir fri från rosslet snart!

  2. Det är många som låter som du beskriver det just nu.Som en rostig bil ungefär, NEJ jag skojade bara. Jag hör radiopratare som jag knappt känner igen rösten på. Hoppas det hjälper med varma drycker.Svar: Nej jag är inte det minsta orolig för operationen och jag har ju redan pratat med läkaren på SÖS och fått häfte med text och bilder steg för steg, så det verkar lite dumt att åka så långt för prover och narkosläkare, men han vill väl se hur man verkar må kantänka.Nya bloggen vet jag inte hur det blir. det är blogg.se, men det är jättesvårt att börja skriva på en ny.I morgon blir det en Budapestbakelse. MumsKram

Kommentera

