Konstigaste omeletten

En galenpanna kan göra något helt galet i en panna…(och står det i kokboken att man ska lägga smöret i pannan, så brukar jag undra varför……. det rinner ju bara mer i ögonen hela tiden)

Jag fann ett recept på en ask färska dadlar, att man kunde lägga några dadlar i omeletten! För min del fanns det bara ett val – det måste testas!

Det blev några urkärnade dadlar i ett par bitar, lite papria, majs och ärtor samt ett par färska champinjoner i bitar som slank ner i hastigheten, och bryntes lätt i smör.

Smaken, jo, den var god, eller mer okej. Det kändes väldigt märkligt med det söta i en omelett. Jag tror inte att jag provar igen, för de färska dadlarna är godast att äta som de är, om de inte ligger i en baklawa, förstås.

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Konstigaste omeletten

  1. Det ser gott ut.Men eftersom jag inte gillar dadlar överhuvud taget så tror jag nog inte jag skulle tycka om det.En budapest slank dock lätt ner idag.Kram

  2. Äter ofta dadlar, men i omelett…näe, det låter inte frestande precis. Men en snygg bild blev det i alla fall! Och dadlar innehåller ju mycket nyttigheter, kanske bra mot heshet också? Ha en skön helg, och krya på dig!

  3. Dadlar är gott i sallad, det hade jag igår. Blev inspirerad av en bloggare. La sallad tomater dadlar i bitar avocado, pinjenötter, fårost, paprika(som man kan grilla)mm. Sen en god vinigrett till det. mums😀

Kommentera

