Bakdag

Viktigt att vispa mycket, i petit choux-smeten, så varför inte använda elvispen!?

Här är väninna M mitt i vispningen

Här har de börjat lyfta och svettas

Snart klara!

De får svalna på plåten

Och sedan fikaklara, med drottningsylt och vispgrädde i, två strödde jag med vanligt florsocker, och två med chokladflorsocker.

Vi hann även med att gemensamt baka en ”mammakaka”. Ja, M kallar den så, för min mamma hade gjort, och bjöd första gången. En luftig sockerkaka utan bakpulver i smeten, och sedan skivat äpple, hyvlat smör och pärlsocker över hela härligheten.

Det är oerhört mycket skojjigare att baka tillsammans med en vän, sedan har man ju dessutom direkt en fikakompis!

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Bakdag

  1. Ja fikabröd har ni ju så det räcker. Nu äter jag inte kaffebröd direkt, men det ser himla gott ut. Absolut.Nu blev ni plötsligt två Carina som skriver om mat. Jag trodde första gången jag svarade dig, men sidan stämde inte. Jag gjorde inte bort mig.Ha det så braKram

Kommentera

