Konstnärshimmel och fika på Johanssons

I verkligheten var det ännu vackrare, Bilden är tagen strax efter 8 på morgonen i farten (nej, det var inte jag som körde), och himlen var och blev enormt färgstark. Ibland tycker man att konstnären har överdrivit i färgerna på himmelen, precis så var det!

Här står väninna M och beställer inne på Johanssons på Vattengatan i Ängelholm. Cafét öppnade i somras, och detta var tyvärr mitt första besök. Det kommer garanterat att bli fler! De har liten presentbod och tebod, med GODA teer, bl a ”kiss me Kate”, som är ett grönt te. Ett trevligt, mysigt och fräscht café.

Jag, som sällan äter sill, blev jättesugen på en sillmacka. Det är en hel lång bit senapssill, och den var jättegod! Och jag gillar porslinet! Gammalt mönster i ny tappning.

Lite bordsattrialjer.

Som du säkert förstod av den första bilden, finns det en övervåning, det är där vi sitter, Jag satt och  spanade på denna sittgruppen, och funderar på att sitta där nästa gång. Där uppe fanns en skön soffgrupp, dessutom.

Allt gott till dej!

Uppdaterat: Tyvärr har Johanssons stängt.

8 thoughts on “Konstnärshimmel och fika på Johanssons

  1. Vi älskar Johanssons!🙂 En av tjejerna som driver stället sjunger jag med i kören, så det blir liksom naturligt att vi går dit, även om det var ett tag sen nu. Själv är jag förälskad i deras morotskaka, den är supergod! (och onyttig, men who cares?!).

  2. Kommer kika in här fler gånger, du har sådana mysiga bilder som du delar med dig samt berättar lite så smått om dem.Jag är ju så anonym man kan vara, få se om jag ”vågar” visa min nuna här framöver, just nu är allt så nytt & det känns så tryggt att kunna skriva av mig om ett ämne som är så känsligt & ”nytt”Kram på dig!

  3. Ja vilken himmel…man måste förundras…beundra…oftast blir man mållös….Underbart kafé ser det ut att vara….jag älskar att gå på kondis….å om det vore närmre…Gottigott på dig Carina😀

  4. Det var fina bilder. Vad mysigt det ser ut på cafét. Synd det är så långt.Tack för kommentaren. Den utan gran var stjärnan, men lekte lite med färgerna.Norrtälje var hur fint som helst, alla jag mötte var urgulliga. Klartecken för bedövningen. MEN jag har fått eksem på benen som kan sätta stopp för allt. Så nu ska det smörjas till på måndag.Den andra Carina hade jag nog lite för bråttom. Hon finns och när jag var där skrev hon ett recept. Men när jag läser mer så var det nog bara det. Men hon har nr 12494.Har jag sagt att jag äter glass varje kväll. Wienernougat blandat med enbart choklad med hela chokladbönor i? Allt från Sia. Hur ska jag klara mig utan det i flera dagar Suck.Kram

Kommentera

