Åppelmarängtårta

På tal om ingenting alls.

Så ser denhär godare ut än den smakar, om du frågar mej. Köpte den på konditoriet i Örkelljunga, och de brukar ha jättegoda bakverk. Deras minipajer med blåbär eller äpple med toscatäcke är ljuvliga! Köp sådana istället!

Jo, jag berättade för ett tag sedan att jag läste en väldigt bra bok, så bra att jag hade svårt att slita mej. Den heter The bronse horseman av Paullina Simons. Nu har jag kastat mej över, och läst klart Tatiana and Alexander av samma författarinna. Och tyvärr måste jag säga att jag kommer att bli tvungen att läsa även nästa bok i det som jag tror är en trilogi, The girl in Times Square och det snart!

Allt gott till dej!

7 thoughts on “Åppelmarängtårta

  1. Meeen den här bloggen får jag allt akta mig för, guuu va mycket gott det fanns här., huga!Skoja bara, får nog titta in lite då och då för inspiration.Ha det gott Carina

  2. Uj, uj, uj,. Snart törs jag inte komma in här. Eller jo, men jag kommer nog rullandes ska du se. Ta idag t ex, Budapest…..Men den där ska jag definitivt höra om de har.Jag äter bara när jag fikar ute. Men man kan gå ut och fika varje dag vet du. (Men det gör jag inte).Ingen operation blir det heller nu,Kram

  3. Men va’ nu då???? Äppelmarängtårta som brukar smaka gudomligt! Men den ska förstås bakas av antingen Killerödscaféet eller Fahlmans. Precis vad jag ska festa på i morgon i Helsingborg! Må så gott!

  4. Jag säger som Pippifia….törs knappt komma hit….du har så mycke gott…fint upplagt (fotat)…..jag är glad för din skull….själv måste jag ”rosta av” min för tillfället vilande cafélusta….Gottigott till dig😀

Kommentera

