Stranddag med fika i solen

Igår, här hemma (man kan ju tro att man har stranddag utomlands denhär årstiden, annars), hade jag och väninna M en skön och mysig stranddag. Vi promenerade i sakta mak ner till havet (Blocklinjen). Det var ganska mycket folk därnere, och jag tycker att det är härligt att fler tar tillfället i akt och njuter av en riktigt härlig dag.

Ja, jag har tagit en massa bilder, här kommer några…

Här syns blå, blå himmel, havet och platsen (den betonggrå bunkern till höger) där vi i solen, och i lä drack vårt kaffe och åt både medhavda smörgåsar och kakor.

Någon som tycker att det ser lite för kallt ut?

Småpölar i skogen, kan ha såhär vackert mönster!!!!! Som fjädrar! Wow!

Eller såhär, som kristaller i geometriska former.

Vi träffade en jättefin, lugn och trevlig hund. Minns ej rasens namn… Det var långt och började på B

Ljuset!

Ljuset!

Som ett stilleben

Ljuset! (och här doftade det nyhugget, vilket är en ljuvlig doft. Påminner mej om när jag som liten gick med kaffekorg till pappa, när han arbetade i skogen)

Ljuset!!!!!!!!!!

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Stranddag med fika i solen

  1. Men vilken dag!!!!! Så härligt det ser ut….såååå vackra bilder du tagit…måste säga att du får alltid fram en sån renhet/fräschör i dina foton…vackert!Tack för att visar oss.Kram till dig!

  2. Vad härligt det ser ut. Här har det snöat hela dagen, men plusgrader så det tinar nog bort (hoppas).Klart du ska vara ingående i ditt kakbak. Uppriktigt så äter jag inte så mycket i den vägen. Senaste året jag har börjat med några sorter. Förr åt jag inget alls.Klart jag stannar kvar här.Jo det är synd att operationen inte blev av, jag kan knappt stödja på benet. Men det ska väl ordna sig.Här flyger fåglarna också när jag tar fram kameran, jag får smyga mig fram.Ha en fin, ja kväll är väl sent att säga men ha det så bra alltidKram

  3. Visst är det underbart att ströva i skogen med kameran i högsta hugg? Jag har massa kort som jag har sparat i en mapp, de brukar jag altinera som bakgrundsbild på min dator.Antar att du bor långt nere i södra sverige? Här i norr har vi massa snö men inte så fasligt kallt. Längtar till våren!

  4. vilka underbara bilder!visst är det häftigt med isformationer, jag tröttnar aldrig på att leta efter fina mönster i is när jag har möjlighet.jag är utan internet hemma, sitter på bibblan…

Kommentera

