Telefonförsäljare

Av någon anledning, verkar det inte som att det hjälper att registrera sej hos nix, det ringer telefonförsäljare hit i alla fall! Ett tag höll de på att ringa så mycket, efter äldste sonen, att jag programmerade deras nummer, och uppmanade familjen att INTE svara.

Och de ringer när man äter, när man lagar mat, eller är på väg ut, eller myser med maken…

Makens bestämda åsikt är att ALDRIG köpa NÅGOT över telefon, inte ens om det är billigt, och du verkligen vill ha det! Kanske har han rätt (hemskt att behöva medge det, berätta inte för honom att jag sagt att han kanske har rätt). Hans teori är att OM man handlar en gång, ringer de tillbaka.

Jag brukar avböja ganska omgående, och berätta att vi är med i nix. Om säljaren framhärdar då, blir jag skogstokig (nästan) Jag menar, i det läget skulle jag aldrig köpa något. Om jag säger att jag inte är intresserad, VARFÖR fortsätter de samtalet och försöken att sälja sin vara till mej?

Jag får nästan lust att göra såhär

Allt gott till dej!

 

9 thoughts on “Telefonförsäljare

  1. Jag brukar bara trycka på svara, sen 2 sekunder senare, lägger jag på.Gäller bara att kolla numret, så det inte är ett sånt utlandsnummer… Ha en härlig kväll!

  2. tips trötta ut dem tala om allt annat! typ väder ,vind ,politik!sen får du några av mina klassikerEL nasare=elen ingår i hyran/huset jag hyrStrumpkrängare=säg att du är ben amputerad fråga om en pack Tv abonemang= Här kör jag med att jag e blind;synskadad och att min förra fru tecknade abonemanget men jag inte orkat säga upp det.

  3. Nixregistret uppdateras en gång i kvartalet, så det tar tid innan du blir medlem där. Tills dess får du härda ut… Har själv jobbat med telemarketing, och har lärt mig rätt snabbt att ”läsa av” om kunden ifråga är intresserad eller inte av mitt samtal…

  4. Haha, det var ett kul samtal!! Skrattade gott, verkligen. Vi har varit med i Nix i många år, här ringer aldrig någon. Tack och lov. Tycker synd om de stackars ungdomar som åker på sånt jobb, säkert väldigt dåligt betalt för de flesta. Nästan alla tycker ju att de är en plåga. Jag skulle heller aldrig köpa något via telefonen. Är helt överens med din man!😉

  5. Läste din kommentar.. jag e en sån där telesäljare.. ja fast jag ringer mest företag o dagtid… Om du gått med i nix så kan det ta upp till ett år innan ni är rensade ur alla listor o system… Plus att om du är medlem i nån bokklubb eller nåt så får dom ringa dej just för att du är medlem… Ha en bra dag!!

    • Tack för att du kommenterade hos mej!Ja, det är alldeles rätt, om jag redan är medlem i t ex en bokklubb, går det bra att ringa. Nu är det så att jag har varit medlem i nix i 1,5 år, och ibland blir det inte respekterat. Mitt nej blir inte hellre det alltid respekterat. Jag försöker alltid vara vänlig, men ibland blir jag arg. Jag menar jag VET ju att det är en person i andra änden, det är bra att komma ihåg.Allt gottCarina

  6. efter jag skaffade hemligt telefonnummer har jag inte haft en enda säljare som ringt. jätteskönt!anledningen till att jag skaffade hemligt nummer är en helt annan.

Kommentera

