Valpar

valpar

Några av valparna, med nyöppnade ögon
Ella

Vår egen Ella
Valp

En förtjusande tikvalp som vi kallade Cindy, numer heter hon Nova

Vi har för länge sedan bestämt oss för att vi ska ha valpar efter vår fina tik Ella, som är en tysk jaktterrier. Nu har vi funnit en bra hanhund, och vi har pratat med ägaren, och kollat med avelsrådet. Allt är ok. Det ska bli så roligt! Lovar att återkomma med massor av bilder! Här kommer några på hennes förra kull, där vi parade med en Jack Russel.

Allt gott till dej!

13 thoughts on “Valpar

  1. Oj, vad de är söta:) Jag smäääälter! Även Ella, förståss. Hon ser så snäll och go ut.Min granne har också en tysk jaktterrier, en hanne. Men den är väldigt vaktande och ilsken. Men jag kan klappa och kela med den utan problem och det tyckte husse var jättekonstigt, för den brukar vara avvaktande mot folk och den AVSKYR andra hundar, även tikar:(.Ändå är han väl fostrad som han ska,antar jag, eftersom husse är polis och hundförare och har sin malineser(?) i jobbet – en brandhund.Är Ella också väldigt vaktande? Grannen säger att rasen är det.Ha en fin söndagskväll.

  2. Lille Rickefis är vaktande av sig, han passar mig och ser till att inget händer. SEn vaktar han vårt våningsplan + det ovanför och det under.Kan knappt vänta tills han blir storebror så jag får se fotona!!Rick har fått en till katt”syster” som heter Sheeva. Min kompis i Höganäs kunde inte ha kvar henne så hon bor hos mig nu. Det går jättebra!! Hon har accepterat Rick och dom nosar på varandra, men Rick är lite väl leken, så efter ett litet tag tillsammans med honom går hon undan för att få andas ut.Jag har föresten glömt att säga att min mail inte fungerar längre… Ooops… Den slutade fungera på nyårsafton…. Jag ska skaffa en ny snabbt!!Kramar!Jeanette och Rick

  3. Hade också en kull valpar 2007, det va hur kul som helst!!!En sak som du ska ta i betänkande nu är att det verkar vara ”mätt” med valpköpare. Det gäller många raser.Det var det som va jobbigast, att inte veta om valparna skulle få bra hem. Nu fick de det gudskelov.

  4. Oh så söta. Hjärtat smälter när man ser de små liven. De andra också. Alla lika fina.Ella ser så pigg ut, med sina fina ögon.Nu är jag tillbaka igen, men kanske lite på halvtid. Ser lite dåligt.Men jag återkommerKram

Kommentera

