Kryddor, väder, valpar, telefonförsäljare och cheesecake

Idag blandar jag hur som helst…

Alldeles nyss ringde de igen, telefonförsäljarna. På tredje signalen svarade äldste sonen, då hörde han människor prata i bakgrunden, men ingen sa något i luren. Efter två hallå var det bara att lägga på. Grr

Solen skiner idag, efter en rejält lång frånvaro, oh vad skönt den värmer ute (på altanen). Hörde vårkvittrande fåglar både igår och idag. Det känns hoppfullt!

Det bli inga valpar… Jag känner sorg, jag hade sett så mycket fram emot de små liven. Ella har bott hos en hane i tre dagar (oh vad vi saknat henne), och det blev tyvärr ingen parning.

Favoritkryddorna just nu är starkt paprikapulver, rökt flingsalt och provencalska örter. Dessa tre går jättebra att kombinera! Dock tappar saltet mycket smak vid tillagning, så det är bäst att bara toppa med det.

Mamma fyller år idag, och jag har bakat en cheesecake med vit choklad i till henne. Receptet fann jag i en bok av Leila, och jag har aldrig smakar det förr. Återkommer med bild och betyg…

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Kryddor, väder, valpar, telefonförsäljare och cheesecake

  1. Känner så väl igen det där med telefonförsäljare. Lätt att bli arg när man hör dem prata med varandra, då är det lätt att slänga på luren.Synd att det inte blev några valpar nu när du längtade efter dem.Båttre lycka nästa gång!Kram!

  2. varför det blir ”tyst” i telefonen beror på att de sitter på en dialer, dvs en slumpdator tar fram ditt telefonnummer och i bästa fall är en operatör ledig i andra änden… är det inte någon ledig operatör så blir det som du beskriver…och vad tråkigt att det inte blev några valpisar! känner igen det där från att ha haft hanhundar… en tikkompis till den första hunden vi hade skulle paras, men vägrade i flera dagar… tills vi möttes, hon prejade in vår hund i en hörn och gjorde allt och lite till för att få sig ett skjut… men icke, vi ville tyvärr inte att han skulle avla, då han var alltför dålig i lederna även om han hade ett psyke som inte var av denna värld!

  3. Åh va synd att det inte blev ngr valpar…vet att jag var orolig för detta också.Var med min tik i en(!) vecka och på 17 (!) dygnet blev det parning.Puh!Ha en bra dag ändå, kanske valpar nästa gång istället??

  4. jag har också rökt flingsalt hemma, det är lite speciellt. hoppas cheesecake blev god. jag har aldrig gjort med vit choklad.gärna chilifröer denna månad så jag hinner driva dem till skörd. har ju inget växthus ;)ha en fortsatt skön kväll

  5. Ser att du skrev det här i söndags. Ja, vi hade verkligen några ljuvliga dagar, nästan vår. Jag älskar att fåglarna börjar sjunga igen. Vad vore våren utan fågelsång? Vi har en stor tioliters fröbehållare, tar slut på två dagar. Det blir en rejäl slant varje månad!Vad tråkigt att Ella och kavaljeren inte fattade galoppen…hoppas nästa gång…Må så gott!

  6. Hej, jag vill tacka för fröerna som kom idag. Jag förstår att du inte har tid med bloggen just nu. Varm kram till dig, vidarebefordra gärna en del av den till din väninna.

Kommentera

