Enchiladas och brödbak

Blev bjuden på härliga enchiladas hos väninna M! Det är i stort sett fajitaskryddad /tacokryddad brynt köttfärs inuti. Man rullar in köttfärsröran i wraps/tortillabröd, och lägger dem i en  ugnsfast form. Sedan lägger/häller man på, krossade tomater och/eller tacosås/jalapeño samt riven ost ovanpå. Grädda i 200 grader tills de har fin färg och bubblar lite. Prova gärna, gott att servera på isbergssalladsbädd.

Jag och väninna M hjälptes åt att baka bröd. Jag har tidigare berättat om brödet här med recept. Brödet på bilden, smaksatte vi med hela hasselnötter och fikon i mindre bitar. Ett lättbakat bröd, som är mättande och bra för magen. Jag har märkt att jag inte tål jäst så bra. Detta är ett jättebra alternativ.

Allt gott till dej! 

5 thoughts on “Enchiladas och brödbak

  1. Enchiladas låter gott. Har faktiskt aldrig ätit någon.Brödet ser väldigt gott ut även om jag inte gillar fikon eller tål hasselnötter. Däremot gillar jag solrosfrön och jag kollade grundreceptet. Tror du man kan ha i russin istället?

  2. Tror faktiskt jag ska prova brödet. Jag bakar ju allt matbröd själv. Har ett bröd jag nästan jämt bakar, men det är kul med omväxling. Jag har gärna nötter och frukt i brödet. Eller rättare sagt alltid. Och dinkelmjöl. Fast hugaligen, vad dyrt det blivit!

Kommentera

