Utmaning från Yrvaedret

1. Jag har MC-kort, men inte kört motorcykel sedan jag var 19.

2. Jag tror på Gud och Jesus. Jag är kristen.

3. Jag har lärt mej att jag är lika bra och lika mycket värd som alla andra, och inte sämre eller mindre, som ”Jantelagen” säger.

4. Jag är en förmåga att vara envis och lite wesserbisser, det försöker jag lägga av med.

5. Jag har alltid drömt om att resa jättemycket, träffa många människor och lära mej nya saker

6. Jag är bekväm, men entusiastisk när det gäller.

7. Jag försöker att vara respektfull, kärleksfull och omtänksam gemtemot andra människor.

Utmaningen fick jag från min vän Yrvaedret. Även Nina hade en utmaning på sin sida. Det handlar om att skriva 7 sanningar om sej själv.

Har du lust, är du välkommen att svara på utmaningen, och skriva sanningar om dej själv. Berätta gärna för mej när du gjort det!

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Utmaning från Yrvaedret

  1. Du har förstått jantelagen fel, det verkar som att du tror att den är positiv. Jantelagen säger att du inte ska tro att du är något. Jantelagen (som är starkast i småhålor) är den lag som förstör mest i vårt samhälle; du får inte vara stolt över att det staket du just har snickrat ihop på egen hand är fint för ”det är minsann inte finare än någon annans”. Du får inte vara stolt över att vara duktig inom något område för ”du är inte bättre än något annan”. DET är jantelagen. Och den måste kvävas innan den kväver oss!

    • Jag skrev ”inte sämre och mindre, som Jantelagen säger.” Då menar jag att Jantelagen säger att vi är sämre och mindre än vi egentligen är. Alltså i en negativ mening. Jag tackar så mycket för din kommentar. Jag håller fullständigt med om att Jantelagen ska bekämpas, den trycker ju ner fina människor! Jag ska försöka vara tydligare i fortsättningen med det jag skriver, om jag kan.Allt gott till dej!

Kommentera

