Färsfylld lök

Innan vi kunde stoppa in hela härligheten i ugnen, hade vi kokat löken, tagit ut innehållet, utom de tre yttersta lagren, hackat och brynt löken. Brynt och kryddat viltfärs, som vi sedan blandade med löken. Fyllt lökarna med färs-lökblandningen, hällt ett par msk grädde i varje lök, och lagt på ett rejält lager riven ost på dem. Gjort potatismos som vi spritsade runt lökarna.

Här har middagen varit inne i ugnen och fått fin färg. För att vara helt ärlig är det ingen direkt smalmat… Det smakade riktigt gott, och jag hoppas göra detta fler gånger än denna. Även maken tyckte att det smakade jättegott. Vilken tur att väninna M dels kom med idén, recept och hjälpte till med tillagningen!

På lördag ska vi göra en indisk lammgryta, jag återkommer med den!

Allt gott till dej!

10 thoughts on “Färsfylld lök

  1. hihi ja jag är nog norsk..jag skriver alltid inläggene fort..för fort..och burde självklart bruka en aning mer tid på att skriva svensk..prova på det ihvertfall*L*

  2. ja skillnaden från svensk och dansk valuta är ju helt sinnesjukt stor nu..vi hade så smått planerat inn en köpenhamn tur,men det känns inte ens kul att åka när valuta skillnaden är så stor

  3. kikar in som hastigast. första gången jag fastade köpte jag ett fastepaket i hälsokostaffär och gjorde exakt som de rekommenderade. Men jag tycker det går lika bra att göra som jag gör. soppa, buljong, te, massor av vätska.

  4. Det där såg rikitgt gott ut. Tack, ska prova iden nästa gång jag kan ta mig till spisen hahaha. Har mest varit hemkörning ett tag, men det ska väl ändra på sig det också så småningom,och då är det där en kul grej att prova när man älskar lök.Kramiz

Kommentera

