Camilla Plum

Tänk att det går att bli så inspirerad av en medelålders kvinna som står i sitt kök och bakar bröd!

Det skojjigaste med att titta på Camilla Plum, är att hon är så kunnig! Just nu har hon ett program på SVT2 som heter Bullar av stål (måndagar 19.30). Hon bakar många olika sorters bröd, och delar med sej av stor kunskap om olika sorters mjöl och hur bröd ska jäsa. Hon har t o m bröd som inte alls ska röras, bara försiktigt blandas. Passar mej bra! Fann alla hennes recept på dansk tv-sida, kolla här! Här kan du se några av hennes tips.

Förra året gjorde hon en spännande programserie som handlade om bl a tomatodling. Jag uppskattar verkligen hennes kunnande om olika sorter, och hur man tar tillvara allt som växer. Oavsett om man tänker göra det eller inte, är det ändå roligt och intressant att se hur hon gör. Vill du läsa och se mer av Camilla, titta på den danska tv-sidan här.

Allt gott till dej!

9 thoughts on “Camilla Plum

  1. Inte alla bloggare här som tycker det är roligt när jag brytar på min norska..nja dvs tror väl stort sett det är inte bloggare(anonyma)Men tack för det*L*Jag tycker det är så kul med matlagningsprogram,ihvertfall om dom är kunniga.Ha en toppen dag:)

  2. Här ska erkännas att jag bra känner igen namnet på programmet. Inte mer, har inte sett det.Men lökarna såg smarriga ut både före och efter gräddning.Och de andra bilderna. Wow. Jättefina.Jag var ju tvungen göra Kalles också innan jag skrev. Men jag undrar vart de tog vägen. Jag gjorde två men hittar ingen. sparas på min dator. Men var? Vet du. Eller kopierade du din?.Ha det gottKram

  3. Ska försöka kolla det programmet. Har sett rubriken, men inte tänkt närmare på det. Jag bakar ju allt själv, och även om jag har mina brödfavoriter, så är det kul med nya tips. Och såna får man gott om hos dig😀

  4. HejJag antar att du var med och tävlade med dina kaviarbilder. Det gjorde jag inte. Och jag hittar ingen sök heller. Inte heller kan jag döpa den.Men jag skickade en fråga till dom,(förväntar mig inget svar.)Det står bra spara till din dator. Jag provade igen. Men nä. Det gör ju inget, men det hade varit kul.Tack för du svarade på det.Ha det gottKram

  5. Hej! Camilla. Jag tycker du är toppen en riktig fröjd att se på dig. Skulle vilja köpa din bok om allt bröd och trädgården. Västeråsdamen.

    • Hej, Yvonne!jag håller helt med dej, hon är toppen, Camilla Plum, och jag skulle med glädje köpa hennes ev böcker jag med!Allt gott!

Kommentera

