Tant Karin’s

Tant Karin
Kycklingpaj

Det finns ett café i Ängelholm som heter Tant Karin’s. Det ligger på Vaktgatan 21 alldeles bredvid Bogarts Video. Tant Karin är egentligen ingen tant, hon är lika ung som mej *skrattar*! 0431-19220 är numret om du vill ringa dit. Hon har inte öppet på måndagar. Det vet jag sedan jag gick in utan att hon hade öppet… Såklart mindes Karin det…*ler*

Jag var och åt en god och saftig kycklingpaj med sallad hos Karin igår. Den var kryddad utan att vara stark. Jag tror att en bit paj med sallad kostade 30, vilket är mycket prisvärt! Väninna M åt en räkbaguette. Hon mumsade så fort och mycket, att jag inte hann ta kort på den *ler*. Den var betydligt längre än räkbaguetter brukar vara, och kostade bara 40 . M sa att den var jättegod. Vi satt inne på cafét, som inte har mer än 4 platser, med  lite högre stolar med utsikt över Vaktgatan. Vi drack kaffe, som var gott, Karin har även te.

Jag kommer att återvända till Tant Karins! Hon har ett bra utbud av baguetter, både i finare och grövre bröd, hon har olika pajer och sallader ,som passar jättebra till utflykten (jag tänker stranden) eller jobbet. Är man fikasugen, finns även några kakor att välja på. Tant Karin håller låga priser, är söt och väldigt trevlig! Jag hoppas att hennes café kommer att gå bra, så jag kan se mer av henne!

Lycka till Karin!

Allt gott till dej!

7 thoughts on “Tant Karin’s

  1. mmmm vad gott det ser ut!Jag tycker det är jätte kul med mat,jag är nog inte världens bästa kokk men jag gjör så gott jag kan,oansett är det kul:) Ja hade jag bara användt huvudet 2 sekunder så hade jag kunnet rekna ut att rödkålen ville setta färge..men jag var lite små distre,jobbade samtidgt som jag gjörde maten..gott med nåra ursäkter*L* Kram

  2. Jag blir smått frvirra för här jag bor så snakkaer man en rörig blanding av norsk och svenska..och jag ska ärligt inrömma at jag tycker det är så svårt att holda språken från varandra*L* Ja jag tror samtliga här i huset vill minnas in lila soppa*L* Ha en super dag:)

  3. Hej och tackDär hade jag redan sökt och gått igenom dolda filer och allt. Jag kom på sedan att det var där du menade men fick för mig att det var på Kalles sida de hade något.Jag har skrivit till dom och fick svar direkt. Den ska ligga på skrivbordet om inte ska de luska vidare. Det får dom göra om dom vill, världen går ju inte under av det här. Men kul att veta var den finns.Idag har jag precis ätit så inget frestande nu. Men det ser gott ut naturligtvis.Ha en trevlig dag. Det tänker jag ha.Kram

  4. Hej Carina. Såg att du lyckats ta några fina bilder på det fyrverkeri vi sköt på ljusfesten i augusti.Jag undrar om vi skulle kunna få några av dem ?MvhChristian

Kommentera

