Så – så vill jag ha det!

Växthuset 4

Jag har äntligen, för ett par dagar sedan, sått mina fröer. Jag har ju ett växthus som jag hoppas fylla med godsaker!

I år sådde jag 7 sorters chili – tack Cikoria och väninna M!

Det blev 2 sorters paprika, den avlånga i gult och rött.

Physalis och gurkört. Gurka sår jag snart.

Och sist men inte minst 10 sorters tomater. de allra flesta av mina 75 plantor är tomat. Jag har tigertomater, dadeltomater, svarta tomater, röda, gula och oranga cocktailtomater, vesuviustomater, grekiska tomater, miniplommontomater samt magognytomater.

Jag var på Ge-Kå’s i Ullared förra veckan, och köpte två stora minidrivhus och ett mindre, som jag hoppas ska locka fram det bästa av fröna.

Fantastiskt egentligen att från ett litet, litet frö, kommer det en stor buskliknande sak med frukter på som är goda att äta! Man bara stoppar ner det lilla hårda, torra fröet i jorden, och vattnar! Känns svårt att inte tro att Gud har skapat allt.

Allt gott till dej! 

4 thoughts on “Så – så vill jag ha det!

  1. Hade jag haft en stor trädgård så hade jag oxå odlat själv. Jag funderade ett tag på att fixa en kolonilott. Vi får se hur det blir. Man ska ha tid oxå. Men odla själv och äta det man odlat. Det är grejer det

  2. Jag har ”bara” kolonilott. Jag är avis på ditt växthus. Vill inte sätta upp nåt på kolonin för det går så mycket löst folk där och vi kan ju inte bo där.Gips på höger hand, ska sätta om blommorna, så frön, flytta mm mm.Vi här uppe kommer inte ut med några plantor före juni så….Hoppas du får fina tomater mmKram

  3. Jag har också ett jätteväxthus. Det är på 12,5 kvm och där sitter jag och fikar och njuter av mina fina växter. Jag har det faktiskt med i en av mina videos;www.wiwa.sei The Ballad Of Lucy Jordan (videon), så kan du se en skymt av det,kram Nilla i WiwaPs. jag har också sått två sorters blommor idag…

  4. jag önskar jag hade ett växthus men det är omöjligt när man bor i lägenhet. vesuviustomater? har aldrig hört talas om, berätta lite om dem så är du snäll

Kommentera

