I djuraffären

Denhär vackra och nyfikna fågeln med ögon som matchar fjädrarna har röda stjärtfjädrar

Snyggt poserat, och kompisen vill gärna vara med på bild

En fisk som ser ut som en kökshandduk…

Otroligt vacker färg!

Mer färger, men ganska suddigt, beklagar

Jag och väninna M var inne i djuraffären Arken Zoo uppe vid ÖB och Expert. Väninna M’s vackra dotter jobbar där. M behövde hundmat, och jag ville köpa akvariefiskar. De vackra som syns på bilderna, är saltvattenfiskar. Det var svårare än jag trodde att få hyfsade bilder genom glas och vatten. Tur att fåglarna var villiga att ställa upp på bild!

Jag köpte två guldröda slöjstjärtar, två dalmatinermolly och två specialmolly, varav en pärlemovit och en orange med vita ränder. De gjorde våra sebrafiskar och våra guldtetror sällskap där hemma.

Allt gott till dej!

Allt gott till dej!

10 thoughts on “I djuraffären

  1. Vilka vackra bilder. Sådana färger. Fiskar har jag haft (eller rättare mitt ex),men det var så sorgligt när det dog.Papegoja har jag däremot önskat sedan jag var liten, halvliten/halvstor, men det bidde en katt.Saffranskaka går också bra.Nu blir jag borta någon vecka.Ha det gottKram

  2. Tack för ditt fina inlägg i min blogg. Och vilka fina bilder du tar!!! Fåglarna skulle jag vilja ha i mitt växthus, fast det hade nog blivit lite för varmt. Man skulle kanske kunna ta in dem varje kväll…och en lite fisk skulle ju inte heller sitta fel därute bland det gröna;) Ja, jag sitter praktiskt taget i mitt växthus heeeela sommaren lång. Det är verkligen en balsam för själen;)kram Nilla

  3. Fint från Arken Zoo! Brukar köpa min kattsand där, de har jättemysig personal!Och så vill jag tacka för tipset om ‘Bullar av stål’, vilket skönt program! Vad mysigt hon bor, och en så härlig stil hon har. Verkligen naturlig och avslappnad. Och så blev jag imponerad av avsaknaden av maskiner…att stå och knåda så där. Men vilket inspirationskälla!😀

  4. Hade en kompis hemma igår kväll, och hon hade köpt en fisk som såg ut som en bubbla….alldeles rund! ´Det finns otroliga fiskar. Ska så småningom ska jag också koppla in mitt akvarium, det har bara inte blivit av med all flytt hit och dit. Men nu skulle det ju funka, för det är såååå rogivande att titta på.Ha en bra dagKramiz

Kommentera

