Män som hatar kvinnor

Jag var tillsammans med väninna M och såg Män som hatar kvinnor på bio igår.

Jag velar lite mellan om den är den bästa svenska filmen, eller om Såsom i himmelen är bättre. Det är två helt olika filmer, med Mikael Nyqvist i huvudrollen i båda.

Har hört flera säga att Mikael Nyqvist skulle vara lite för mesig i filmen, och inte göra Mikael Blomqvist rättvisa. Det är helt fel. Mikael gör rollen utmärkt! Verkligen!

Noomi Rapace gör rollen som Lisbeth Salander på ett fantastiskt sätt! Jag kunde inte tro att någon kunde göra den så bra. Läs kort om hennes medverkan här.

Det som var slående bra, var att både platsen och många detaljer och personer såg ut som jag hade tänkt, ungefär.

Visst, många delar i boken var borta, men, det var mycket som kom med i den 2,5 timmar långa filmen. Det väsentligaste var med.

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Män som hatar kvinnor

  1. Böckerna är bland de bästa böcker jag har läst (hittills) och jag var rädd att bli besviken på filmen. Men det var en helt obefogad rädsla. Filmen är ju kanonbra:)

Kommentera

