Indisk lammgryta

Alla tillbehören och grytan

På tallriken

Ser godare ut och smakar bättre med purjolök på

Eller så kan man lägga upp det såhär, och glömma syltlöken… tyvärr

Glad att jag lyckades finna slädden till kameran, den jag använder för att ladda in bilder till datorn. Som jag har letat!

Jag och väninna M gjorde tillsammans en urläcker indisk lammgryta, som M hade recept på. Jag tror att det skulle gå att göra den vegetarisk, och fortfarande oemotståndligt god! Den är kryddad med bl a kummin, rödvin, syrligt äpple och stark gul curry. Med tillbehören riven cocos, jordnötter, purjolök, raita med gurka i, syltlök och banan, blir den indiska lammgrytan en smakupplevelse!

Yammy!

Allt gott till dej!

9 thoughts on “Indisk lammgryta

  1. Den ser verkligen läcker ut, fast jag inte äter kött! Jag brukar göra en liknande gryta med kikärter. Det är mysigt med de olika tillbehören, plockmat är perfekt bjudmat. Oj, vad hungrig jag blev, måste fixa litet käk nu, känner jag. Dock av betydligt enklare modell, eftersom mannen är uppe i Jämtland och jobbar. Ha en skön helg!

  2. Det liknar nåt jag gjorde åt min man….fast jag lyckades aldrig äta något då jag har svårt för kummin och bananer i mat.Fast det SER väldigt gott ut.Ha en skön helgKRAMIZ

  3. Tack vännen. Jag brukar inte gnälla och gråta, men i dag går det bara inte att hejda tyvärr. Brukar nog, vad jag vet, vara den roliga och den som får mina vänner att skratta, så idag håller jag mig undan hahaha. Jag har massor av recept, en hel bokhylla i köket, och jag ska leta reda på några godingar till dig, det är ju alltid roligt att få eller hur? Tack för att du är så gullig med mig ha en skön lördag

  4. Det är såna här dagar som jag saknar exet mest. Han var otroligt go när jag var dålig, bar mig i badet och masserade mig, tom matade mig. Det ringde en kompis nu och ville komma över i kväll och se på melodifestivalen, men jag kan bara inte, orkar helt enkelt inte vara trevlig. Förhoppningsvis så är jag bättre i morgon så får jag kompencera henne då. Tack för att du är så gullig Kramiz

Kommentera

