Om kameror och rådjur

Körde ner till havet igår kväll, för att se hur det ser ut i hamnen där vi har båplats. Fick då syn på detta rådjur, som stod ganska nära vägen. Tyvärr är bilden suddig, avståndet var långt, och ljuset var dåligt.

Funderar på att köpa ny kamera. Maken vill köpa en Nikon D90, som jag inte klarar att hantera med oblektiv på, den blir för tung, tyvärr. Jag har tittat på Nikon P90, som maken avfärdar med att Panasonic Lumix är bättre. Ja, de har Leica-lins, så han har nog rätt.

Men, nu finns det mängder av Lumix-kameror! Vilken ska man välja? Jag har läst tester, och tittat på kameror. FX 500 verkar vara en bra modell, den har fått fina betyg både på bildkvalité och användarvänlighet. Enda nackdelen är att Lumixen kostar mer, men är den bättre, betalar jag hellre extra.

Har du någon bra erfarenhet att dela med dej av?

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Om kameror och rådjur

  1. jag har också funderat på en Panasonic Lumix, men jag har inte gjort slag i saken än. hittills har vi använt en sony cybershot som har mer problem med linsen än den fungerar – okej, den tar bra bilder när den fungerar.

Kommentera

