Hovs hallar

På väg mot Hovs hallar, fick vi se detta fält med vitsippor!

lite närmre

De lyser upp så väldigt fint!

En liten bäck med en mosstäckt sten

Blåbärsris, med små rosa blommor

Kaffe latte, med dubbel espresso, vackert skiktad, den har inte blandats helt än

I höstas vann jag en av tipsrundorna nere i Hembygdsparken. Mitt förstapris bestod i en helgmeny på Värdshus Hovs Hallar! Ett jättegott pris!

I lördags, åkte jag och väninna M till Hovs hallar för att njuta av priset. Dagen innan hade jag ringt för att boka bord, och fråga vad som serverades. Det  gick att välja på fläsknoisette och dagens fisk, som var kattfisk.

En trevlig och välsmakande salladsbuffé stod framdukad. Till M’s glädje, innehöll den även ägg och sill. Till fisken fick vi kokt potatis, god sås, kokt sparris och en hemgjord ”pesto”. Mycket god fisk!

Miljön är enastående, med en betagande utsikt. Lunchen smakade bra och vi avslutade måltiden, med en god kopp kaffe latte i solen ute på verandan.

Efter maten, promenerade vi i det sköna ,skånska, inte alls platta landskapet.

Innan maten, hann vi med ett besök hos Tant Grön, butiken på Gården. Inga bilder kan göra butiken rättvisa. Den är enormt välskött, och Karin säljer riktigt fina delikatesser, både lokala och importerade.

På söndag, går det åter igen att vinna en helgmeny på Hovs Hallar, så gå tipsrundan i Hembygdsparken du med!

Allt gott till dej!

7 thoughts on “Hovs hallar

  1. Vi får se hur det blir med växthus här vi bor nu..funderar på om vi ska flytta eller inte..liksom ingen ide att slänga upp ett växthus om man inte ska bo kvar. Men mysigt är det! Kram

  2. Det är så fint där…..ett av mina favvoställen i Sverige förresten(inte bara mitt). Vi tillbringade ett antal sommrar i Skummeslöv, då var det givet att åka till Hovs Hallar…Allt väl!

  3. Undebara vår bilder ,till att bli glad av:)Å ja jag älskar skor jag med..så mycket snyggt.Nja jag går väl inte direkt med super klackar just nu jag hellre..känns lite jobbigt när man är hög gravid..men litt klack får det vara*S* Kram

  4. Jag har inte satt några plantor i år, och inte har jag köpt blommor till balkongen heller då jag inte vill att dom ska behöva vattna så mycket mina snälla bloggvänner som ska sköta hemmet och blomorna när jag är borta. Men sommaren är ju lång så jag hinner säkert få upp lite blommor så småningom. Ha en skön kvällKramiz

Kommentera

