Duva, knoppar och koncert

Denhär ringduvan, slog sej ner i vårt bigarråträd i eftermiddags

Ärligt talat verkade den nyfiken, och ganska orädd

Jag tycker att den är väldigt fin!

14 april

18 april

22 april

Idag!

Det har varit hur skönt som helst idag. Blev lite lurad, och trodde att det var över 20 grader, men det var ”bara” 17 när jag tittade. Har rumsterat om i växthuset idag, och planterat 10 röda körsbärstomater och 5 oranga körsbärstomater. På sommaren äter vi dem som godis… De andra får jag vänta med, måste portionera jobbet.

Yngste sonen var med på en koncert i onsdags. Det var ett par tjejjer som går på musikskolan, som hade arrangerat det hela.

Tyvärr var det inte så jättemånga som kom. Özz Nujen var i en annan lokal i Ängelholm, och solen sken från en blå himmel. Jag hade med min mamma, svärmor och väninna M.

Sonen spelade akustisk gitarr och sjöng två låtar som han själv skrivit, samt låten ”Halleluja”. Den ena låten handlade om barnen i Afganistan. Det var ”operation dagsverke”, och man samlade in pengar till dessa barn.

Jag tycker att sonen är väldigt modig, som sjunger och spelar, särskilt egna låtar. Det gör att jag är extra stolt över honom.

Det var fler som spelade på koncerten, som varade i drygt en timme. Alla var väldigt duktiga, och det var jättehärligt att vara där.

Allt gott till dej!

 

 

 

5 thoughts on “Duva, knoppar och koncert

  1. Ahh, underbara bilder som ger härlig vårkänsla!Här uppe hos mej har krokusen precis tittat fram, så det dröjer nog ett par dagar till innan vi får RIKTIG vår!Hälsa sonen att han är tuff som ”kastar sej uti det” och uppträder på konsert :-)Heja heja! Förstår ju gott att du är stolt;-)

  2. Vilka härliga bilder…Skön känsla när man känner sig extra stolt över barnen, fint av dem att samla in pengar till barn som inte har.Har inte hunnit med bloggen så bra ett par dar men tack för alla kommentarer. Ha en skön söndag!

Kommentera

