Duscha med plantor?

Jag ställde in några krukväxter i duschen, och duschade av dem. Sedan fick de stå kvar, så den kunde droppa av sig i lugn och ro. Äldste sonen kom, och bad mej flytta på dem, för

”-Jag kan inte duscha med plantor!”

Det var kul sagt.

Här händer det radikala saker i trädgården. Vi hade en lång, tråkig rabatt på framsidan av huset, mot vägen, den är borta, förutom två plantor bondpioner. Jag älskar pionerna, och har hört att det oftast inte klarar en flytt. Där rabatten var, blir det gräs istället.

En del av liljorna-för-dagen som växte i rabatten, står nu mot grannens garagevägg, så slipper vi titta på den. Resten skänkte vi bort. Övriga växter hamnade i den bakre rabatten, eller kastades.

En bambu har vi planterat i ett hörn, den blir ca 1,5 meter hög, när den blir ”stor”.

En liten låg häck av laveldel, blev det mellan bilen och grannen. Lavendel är fint, doftar gott, och drar till sej mycket insekter.

Allt gott till dej!

 

4 thoughts on “Duscha med plantor?

  1. Det var verkligen radikala förändringar.Jag skulle inte heller vilja duscha med plantor. Bevare mig väl *L*. Det var verkligen kul sagt.Jag köpte ju en Kalanchoe Bells, men den är nog på väg att dra sin sista suck. Har ingen aning om hur den ska skötas. Den har nog stått fel.Ha det så bra.Kram

Kommentera

