Helt naturligt vackert!

 Jag vill börja med att varna för många bilder. 10, blev det nog…

Jag hälsade på hos svärmor och svärfar, och tog dessa bilder:

Förgätmigej är en helt förtjusande söt blomma!

Svärmor berättade att vid ett tillfälle hade hon varit på begravning, det var en kvinna som älskade förgätmigej som dött. Alla hade med sig just den blomman, och begravningen var inte lik någon annan, liksom lite trevlig. Det tyckte jag lät så fint!

Svärfar tycker om djur, och har en  tacka som ganska nyligen fått lamm. Hon är lika söt som hon är skygg. Hon var nästan ända framme vid mej, när hon inte längre vågade, och skrämt sprang tillbaka till sin mor.

Jag tycker att det är som ett stilleben, harsyran vid granens rot. Jag tycker att det smakar gott med harsyra. Funderar på att blanda i det i en sallad. Har du testat?

Små skira blåbärsblommor.

Det är ett riktigt kulturlandskap här uppe på Hallandsåsen. Jag tog ett par bilder på nästan exakt samma plats i julas. Titta här.

Ville bara visa alla färger på träd och buskar!

 Mer färger, enstaka maskrosor, och två hästar.

Om du någonsin varit vid Brösarps backar vid denna årstiden, har du säkert sett vilka otroliga mängder Gullvivor, där växer. Om inte, rekommenderar jag ett besök, med picknickkorg förstås! Denna växer i svärmors rabatt.

Jag har lite svårt att ”få nog” av alla körsbärsblommor … Det är i alla fall ett ”nytt” träd …

Svärfars söta kycklingar, de har han kläckt i en maskin. De små liven äter gärna havregryn, och de piper hela, hela tiden. För en vecka sedan var de bara dunbollar, nu börjar de redan få fjädrar.

Allt gott till dej!

11 thoughts on “Helt naturligt vackert!

  1. Vilka härliga bilder igen! Tack för din kommentar på min blogg. Jag har kikat in på din blogg då och då, men inte skrivit något. Tidbrist, trötthet som de främsta orsakerna. Ett tag läste jag och jobbade samtidigt.

  2. Vilka underbara bilder (idag också). Härliga färger och vilka söta kycklingar och lamm.Lite skillnad på bilderna från i vintras. Men de är fina också. Men sommaren gillar jag bäst.Nu ska jag ut lite. Sista fina dagen sa det på TV igår, i morgon blir det regn.Återkommer kanske, kanske ikväll.Ha det gott

  3. Jag håller också med de andra : Vilka fina bilder!När jag ser de små kycklingarna tänker jag tillbaka på min barndom. Vi hade nämligen också sådana små kyckligar. Jag kunde inte se mig mätt på dem. Tyckte att de var sååååå söta.Önskar dig en kommande fin vecka!Kram!

  4. Visst är det kul att jämföra. Det är ju det som gör allt. Dagen har varit bra tack. Hoppas din varit det också.Sädesärlan är filmad med FZ18 (med anledning av din komemntar).Må så gott

  5. Åh, så vackra bilder och så vackra motiv…häruppe har faktiskt gullvivorna åxå kommit upp och blommar….vi kommer snart ikapp er i södra Sverige…..

  6. fantastiska bilder, helt otroligt vackra. Jag tror att vi har liknande smak i mångt och mycket.. du har ett par av mina favoritblommor här, körsbärsblom, gullvivor…. blåbärsris.. jag måste ta mig samman och köpa en ny kamera snartha det gott

Kommentera

