Fotbollsgolf i Knopparp

fotbollsgolf 140(1).jpg

Vi körde till Knopparp i Halland utanför Våxtorp för att spela fotbollsgolf med mina svärföräldrar och väninna M. En väldigt naturskön campingplats, har banan på sin mark.

fotbollsgolf 181.jpg

Detta är ett av hindren. Fotbollsgolf är som bangolf på ca 30 meter långa banor på gräs, med fotboll! Bollen ska ner i ett hål, och du räknar antal sparkar för att komma i. I år hade en person spelat banan 12 hål, på 44 sparkar. Jag fick 60…

fotbollsgolf 152.jpg

Här ser du en del av banan. Här skulle vi bl a över en bäck, via bron, om vi ville.

fotbollsgolf 132.jpg

En lite svängd bana. Fikabord precis bredvid. Mysigt!

fotbollsgolf 125.jpg

Här var det ”bara” att sparka bollen rakt…

fotbollsgolf 105.jpg

Svärfar ”i motlut” på en av banorna.

fotbollsgolf 088.jpg

Äldste sonen, på väg att ”sätta den”.

fotbollsgolf 112.jpg

Sådana här skyltar berättade vad vi skulle göra vid varje bana.

fotbollsgolf 115.jpg

Man hade anlagt banorna runt denna lilla damm.

Allt gott till dej!

13 thoughts on “Fotbollsgolf i Knopparp

  1. sånn typ av golf kunne tom.jag ha spelat..annar är ju mini golf fantastisk kul tycker jag..ihvertfall efter nåra glass med vin*L*Kram

  2. Fotbollsgolf är kul, och vilken fin bild på natt&dagTack Carina, jag kommer att ordrna flera grillfesterHa en bra dagKram

  3. hej vännen..Nopp…du har fortfarande ingen snack sida..Har du fyllt i lite länkar och lagt upp någonting..tex vänner? Du har inte lyckats få in dina inlägg där heller..så om någon går in på din snacksida för att gå in till dig så kommer dom inte in!!!!Jag vet inte riktigt vad du gör för fel egentligen. Men jag har en annan vän som hade samma som duj..och hon fyllde i allt och nu funkar det för henne.LYcka till gummanKram

  4. Vilka härliga bilder! De piggar upp. Fotbollsgolf verkar ju jätteroligt.Hoppas du har haft en bra Kristi Himmelfärds dag.Ha det så gott!Hälsningar!

  5. Vilka fina bilder du har lagt upp. Men golffotboll??? har jag aldrig hört talas om.Ha en underbar helg.kram Carina

  6. hej. superfina bilder (som vanligt) vi har en sådan golfbana här i närheten också, inte lika vacker men säkerligen rolig ändå. ha det gott

Kommentera

