Badrummet

fotbollsgolf 013.jpg

Att renovera vårt badrum har länge varit aktuellt. Det är bara på 180×180 cm.

Här går det något sånär att se resultatet.

Duschkabinen har ångbastu, tropiskt regn, massagedusch och radio. Den är riktigt härlig, tycker jag.

fotbollsgolf 015.jpg

Vi gjorde något så tokigt som att tapetsera dörren… Silverfärgat på vit botten, och med lite sturktur i tapeten, som tål att torkas av.

fotbollsgolf 014.jpg

Här syns den inte, men jag har en knallturkos rund chenillematta på golvet, som är väldigt go för nakna fötter.

fotbollsgolf 011.jpg

Gillar att fönstet är blyinfattat.  Fönsterkarmen är invändigt klädd med samma skifferklinker som på golvet. Handdukstorken går att svänga ut. Praktiskt. Möblerna är i massiv ek, utom tvättkorgen/pallen, som är i valnöt, men den passar in ändå. Vi har även taklisterna i ek.

Allt gott till dej!

13 thoughts on “Badrummet

  1. Hej! Jag tycker ni har ett urtjusigt badrum. Så bra ni fått till det på den sparsamma ytan!!! Verkligen!Å jag delar din förtjusning över Norge. Var är bilden tagen? Jag får verkligen ståpäls av sådana bilder! Tromsö är längst norrut jag varit, men jag får aldrig nog!!!ha en bra dag önskar en nattarbetare som ska sussa nu🙂

  2. Wow! Vad fint det blev! Grattis med nytt badrum, Carina!🙂 Det måste va många arbetstimmar som lagts ner där! Gissar på at din make, och pojkarna, också är glada över att det äntligen är klart ! Så har jag lite tur, får jag kanske lov att testa ut tropregnet i sommar, hihi :-D(PS! Snygg pall (också) -jag har en likadan själv ;-)Kraaamar!

  3. Jösses va snyggt ni fått till det. Finns det duschkabiner som gör allt det där??? Herregud vad jag ligger efter hahahaahaHa en skön kvällKram

  4. Hej Carina! Jag är ingen superbloggare så jag vet inte om svaret jag skrev stannade på min blogg eller kom till dej… Jag vore överförtjust om jag fick länkar till Norgebilder. Jag har också en del… KramE

  5. Du kan komma till oss också och fixa…snälla. Vår toa behöver en rejäl genomgång.kram på dig…:)

  6. Hej Carina !Det må jag säga, det var ett fint badrum ni fått till. Och dushcabinen med alla funktioner imponerar. Men själv har jag badat både i havet, 15 gr. och i Indalsälven 11 gr. i helgen. Det var inte illa heller. Har tittat bakåt några bloggar på dina trevliga bilder, och även fått en ide till aktivitet till vår samfällighetsförenings årsmöte med efterföljande festligheter, nämligen fotbollsgolf. Jag hoppas att familjen var snäll emot dej, och pysslade om dej, i går på morsdag ? ;-)Ha en bra dag

Kommentera

