Kvällsbilder med fråga

 P1000472(1).jpg

Kan du se vad detta är? Jag har aldrig sett det odlas såhär tidigare. Detta växer utanför Strövelstorp. Svar och detaljbild finns längst ner.

P1000483.jpg

Detta är med största sannolkhet en bild på en nybliven ”mamma”. Hon stod envist kvar, medan jag fotograferade, troligen med en nyfödd kidde gömd i gräset.

P1000464.jpg

Maskros i kvällsljus…

P1000252.jpg

Idylliskt vackert vid Rössjöholm 1.

P1000238.jpg

Idylliskt vid Rössjöholm 2

P1000468.jpg

Lökväxt i kvällsljus, en kusin till nedanstående…

P1000473.jpg

Om du gissade gräslök, gissade du rätt!

Allt gott till dej!

12 thoughts on “Kvällsbilder med fråga

  1. Jösses vad fina bilder.Är det nya kameran nu då? Eller den andra. Det vart ju kanonbilder där också.(jag visste gräslök)Hoppas du har det bra.Kram

  2. Hej igenSer att du är inloggad. Nu är inget hemligt här längre.Tack snälla för de fina kommentarerna du gett på mitt fotoalbum. Du har verkligen jobbat dig igenom det. Tack för det. Jag antar att du har Explorer webbläsare eftersom jag försvann. Den har krånglat för många också för mig. Min sida syntes bara bakgrunden på. För mig är hela maj borta.Men jag har två andra som fungerar perfekt så det går bra. Det är en kod som AB har besvär med, men vet inte riktigt vad än.Nu kan du också lägga upp dina bilder på Snack. Det är inte många som känner till det. De flesta registrerar sig och går vidare. Men naturlgitvis gör du som du vill. Missförstå mig rätt.Kram

  3. Hahaha såg direkt att det var gräslök…men herregud va mycket! Såna tuvor har jag inte sett förrHärliga bilder överallt på bloggen nu. Sommar, sommar…härligtKram

  4. Hade jag ingen aning om, men det gör väl inget… för det var ju fotona jag gilladeatt kolla på.Här är som sagt ett strålande väder just nu….Kramen Patrik

  5. Hej! vilken fotograf du är. Inte dåligt. Nya kameran eller? Jätteskoj att komma hit och titta på dina foto. Mina är av lite sämre kvalite men det är för att dom flesta är gamla. Då fanns det ingen digitalkamera i heller. Jag önskar dig en Trevlig nationaldag. Ha det bra.Kram/Anita

  6. Hei🙂 Fikk akkurat vite av en venninne at du hadde blogg her🙂 Fine bilder du har tatt :)Håper du har det bra🙂

    • Hej! Jatack, jag har det bara bra! Blev glad att du kom in, och skrev en kommentar! Skoj att du gillar mina bilder! :-))Önskar dej en riktigt trevlig helg!!!

  7. så du har köpt den kameran nu. den står på min önskelista också, om det är panasonic lumix vi pratar om…jag visste gräslök men jag hann inte säga något innan svaret kom🙂

Kommentera

