Panasonic Lumix DMC-TZ7

Jag har tidigare skrivit att jag hade planer på att köpa en ny kamera. Det har jag gjort nu, eller rättare sagt, det har maken gjort.

Jag ville ha en kamera med bättre ljusinsläpp, bättre zoom, och bättre bildkvalite´, och med bildstabilisator.

Det blev en Lumix, det var bestämt, frågan var vilken? Jag har bl a fått lite användarrecension av PippiFia – tack så mycket!

Såhär långt, är jag oerhört nöjd med kameran. Den har oerhört många möjligheter, och jag känner verklig glädje i att använda den.

Alla bilder som jag publicerat här efter 18 maj, är tagna med den nya kameran.

Här ser du lite fakta

Pressrelease

Och reklamfilmen

Allt gott till dej!

 

10 thoughts on “Panasonic Lumix DMC-TZ7

  1. Tack för det.Har du lagt in programmen i datorn. Det går göra lite kul grejor där också.Det måste vara samma antar jag. Vet du jag är fortfarande sugen på den. Fast jag har 4 förut. Kanske ska gå till Blocket. Skojar bara.Men zoomen på en liten är ju enormt bra. Och att kunna ha den i väskan/fickanMen jag har 18 och 12 jag ska inte köpa fler.Hoppas du får en fin Nationaldag och fint väder.Kram

  2. Vad kul med ny kamera. Hoppas du får mycket glädje av den!Tack för alla dina filmtips. En del har jag sett. Gulligt av dig att dela med dig av det du tycker är bra.Ha en riktigt trevlig helg!

  3. Unnar dej all glädje av den nya kameran, även om jag själv får fortsätta att hålla till godo med min gamla . Zooma, förbättra och beskära får jag göra i datorn.Ha en bra Nationaldag. Själva har vi nyss fällt och bytt lina i flaggstången, så nu vajar den blågula över Hästudden och stugan har öppet hus för alla grannar. Synd att Du inte har möjlighet att titta in 😉

  4. Härligt med ny kamera som du är nöjd med. Det är man ju inte alltid.Jag köpte en ny dator, den har bara varit bekymmer med.ha det!

  5. Den här hackspetten ahr den tungan, större hackspett. Det är den jag hört har det, men jag undrar om inta alla har det, de äter ju kryp på samma sätt.I år haar jag ingenjust här, men tidigare har de t o m matat ungar på balkongen.Vet du jag har varit hos dig flera gånger men det står lata söndag. Konstigt jag har sett dig här och var, men nej jag kom inte dit. Inget nytt skrivet. Varför? Jag la dig bland favoriter innan du bytte namn och då var det stopp. Nu har jag ändrat det.Ha en fin helg nuKram

  6. jag är sååååå sugen på den kameran, tror att det blir det första jag kommer att köpa när jag kommit igång med lönen på nya jobbet. tack för dina ord hos mig. jag tror jag har en allergi som bråkar i kroppen på mig, känner mig totalt orkeslös efter att ha sovit i nästan 10 timmar. helt sjukt!

Kommentera

