Trädgårdsrundan

Jag måste nog börja med att varna för många bilder…

Det var trädgårdsrunda för drygt en vecka sedan. Jag var bara i en enda trädgård, den ligger inte långt från mej.

P1000773.jpg

Ett lusthus, byggt i blått plexiglas. Ränderna är mellanrum, och jag försökte få med spegeln, där ser du öppningen.

P1000781.jpg

En liten del, var gjord till ”japansk trädgård”, jag gillade bamburöret med vattnet

P1000783.jpg

Gamla trädgårdsredskap dekorerar fint! De som användes, hängde vid trädgårdslanden

P1000794.jpg

Hela trädgårdslandet var drivbänkar med minutiös ordning

P1000811.jpg

Krusbären såg redan goda ut…

P1000787.jpg

Här känns det lite som ”vi tager vad vi haver”

P1000789.jpg

Liten detalj från bilden ovanför. Smart att använda krukor som utfyllnad, snyggt och hämmar ogräset

P1000817.jpg

Jag såg ingen som satte sej på stolen, men dekorativ är den! Bakom fresior och irisar till höger, finns en liten damm, med ett litet tillflöde. Vit fresia är en favoritblomma, och doften är ljuvlig!

P1000821.jpg

Vatten fanns på åtminstone tre ställen i trädgården, samtliga rinnande, förutom dammen. Detta kom ner till en spiralformat utlopp, en hel meter i diameter

P1000790.jpg

Ett gammalt träd kan blir såhär dekorerat! Fint och nästan ”naturligt”

P1000786.jpg

Här behövs väl ingen närmre förklaring…

På tal om något helt annat, har jag varit en runda i Hässleholm och Vinslöv idag, med maken och yngste sonen.

Just nu sitter jag och lapar sol på altanen, oh, det är skönt!

Allt gott till dej!

 

14 thoughts on “Trädgårdsrundan

  1. fenomenalt vackert. tack för att du delar med dig av all vackerhet.jag är på språng till jobbet, ville bara tala om att jag lagt in en bild på Zs täcke så att du ska få se det. :)nu dags att lyfta, kommer hem igen ca 00:40

  2. Hejsan vilka underbara bilder du bjuder på …jag vill önska dej en trevlig midsommar helg ..kram Monica

  3. Varna aldrig för många bilder. Inte mig ialla fall. De är så fina så fina, den sista var kul med träskon.Kanske kommer jag i morgon, ska få sprutor, skrev i bloggen. Om inte önskar jag redan nu en Skön MidsomamrKram

  4. tack för dina ord. Jag valde så mycket blått/turkos jag hade för att jag ville ha en koppling till vatten. Han har inte fått det än, men jag hoppas kunna lämna över det snart.

  5. Vilket jobb för att få en sån trädgård?Men efteråt är det ju underbart….Vi har mer en sk vildträdgård..;)Ha nu en härlig midsommar, det klarnar upp!!

  6. Jag älskar trädgårdar=)Den där med träskorna ska jag nog ta efter..har likadanaHa en riktigt skön midsommar!

  7. Fina bilder som vanligt, krusbär är gott, särskilt rödaHej Carina, jag har varit i Åre och jobbat. Jaja Klubbsporre…..det finns många olika sporrarHa en skööööön midsommar

  8. hej igen, kikar in och önskar dig en fin midsommar. jag försöker smälta en film jag såg ikväll, oerhört gripande. ha det gott

  9. Tack för kramen, den hjälper nog, cortisonet gör det inte. Fel sort, har aldrig hjälpt. Men det får gå.Tack för kommentaren. Nu är det jag som blir generad. Jo kärlek finns med, annars hade det nog inte gått att vänta in dom. Inte just de här.de satt bara där, men allmänt.Ha det så trevligt. Både på fotboll och efteråt.Själv är jag hemma och tar det lugnt. Har handlat midsommar-maten.Köpte lax som jag åt idag och något jag inte vet vad det är (japanskt eller kinesiskt, men gott var det. Tänkte på dig att du vet nog. Kanske lägger jag in en bild (jo jag fotade det också, oätet).Ha nu en Härligt MidsommarKram

Kommentera

