Blommor!

Vad passar bättre än blommor på midsommar?!

Här kommer en hel kavalkad…

P1000816.jpg

 Akvileja, fotad på trädgårdsrundan

P1000803.jpg

Ännu en akvileja på trädgårdsrundan

P1000828.jpg

Sista akvilejan på trädgårdsrundan, den liknar nästan en minidahlia

P1000834.jpg

Fantastiska akvileja, som faktiskt gör sig bäst i profil… nära hemmet, utanför en trädgård

P1000777.jpg

Vit löjtnantshjärta, en skönhet! Blomman längst ut är suddig p g a vinden… Trädgårdsrundan.

P1000797.jpg

Iris, en stor favorit! Egna trädgården.

P1000823.jpg

Ingen aning, den växte i ett stenparti, tycker att den liknar en kaktusblomma. Trädgårdsrundan

P1000824.jpg

Oändligt skir, jag kan inte namnet. Trädgårdsrundan

P1000827.jpg

Borstnejlika, en favorit!! Min farmor gillade dem, och det hände att jag  som barn plockade en bukett där jag inte borde… Trädgårdsrundan

Nu ska jag dricka en kopp grönt te, äta ett kokt ägg från svärfars hönor, och äta två smörgåsar (egenbakat bröd) med honung och ost på. Och så ska jag läsa tidningen, och kika på den älskade maken tvärs över bordet. Vi ska titta på fotboll i eftermiddag, landskamp Sverige-Italien på Olympia i Helsingborg. Sedan blir det traditionell mat och midsommarmys.

Jag önskar dej en riktigt glad midsommar!

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Blommor!

  1. Mycket fina blommor. De blir man glad aav (jag är glad innan också).Cortisonet har hjälpt nu.Det är lokalt och små mängder så det är ingen cortison som går i kroppen. Ingen fara, då skulle jag inte sitta här nu (Usch)Hopas ni hade bra väder i Helsingfors, här var det blandad kompott.Kram

  2. Hej och tack för en rad trevliga kommentarer hos mej som jag upptäckte först i går och kunde godkänna. Dina bilder är som vanligt. D.V.S. alldeles utsökta 😉 Ha en bra fortsättning på midsommarhelgen !

  3. Jag fotade hej vilt i mina fd svärföräldrars trädgård på midsommar, så jag har också massa blomster att lägga ut. Rosa löjtnantshjärtan fanns det i min lilla runda.Hoppas allt är bra med dig!

  4. jag tror också att det är någon form av taklök.Akvileja är en utsökt skapelse, tyvärr gör den sig inte lika bra som snittblomma, magin försvinner på något vis när man tar in den.jag gillar de dubbla som är vit/rosa heter inte de vita ”fänrikshjärta”? på engelska kallas löjtnantshjärta för ”bleeding heart”jag älskar att se dina bilder. de får mig dessutom att längta än mer efter att köpa en egen kamera ha en fortsatt bra dag.

  5. Oj, vad många fina blommor. Blommar alla dessa redan hemma hos dig. Mina har knappt slagit ut än;)kram n

  6. Hej! Vilka vackra blomsterfoto. Jag kan inte så mycket om blommor men borstnejlikan känner jag igen. Den tycker jag också om. Det är inte så många sorter jag kan ha på grund av min KOL. Men nejlikor i alla sorter går bra. Idag när regnet öser ner så var det uppmuntrande med dina vackra blommor. Ha en bra Söndag. Kram/Anita

  7. Vilka vackra blombilder. Ja dom passar verkligen till midsommar.Hoppas du har det gott och att solen lyser över dig.kram Carina

  8. Hej Kära Du! Tack för att du delar med dej av dina fina bilder. Jag funderar fortfarande på hur lägga ut mina Norgebilder.. Men de kommer.. förr eller senare, ser mest ut som senare. Bleeding heart… gud vad fint.. jag fick ståpäls.. Kram på dej!Eva

  9. Åh va härliga blommor. Har planterat hela balkongen med det är ju bara med dom vanliga balkongväxterna.Hoppas du njuter av solen nu….den ska vara här heeeeeela sommaren har JAG bestämt hahahahaKram

  10. Nu vet jag vad jag åt. Sushi. Jag hade mina tankar åt det hållet när jag såg det. Men efter smaken och konsistensen så fick jag inte ihop det med rå fisk.Brorsan visste. Visade bilden. Han har varit kock, men då var i och för sig inte sushin kommen till vårt land. Men han är duktig ändå.Det finns en sushirestaurang i vårt centrum. De ska få ett besök av mig någon dag.KramPs Bilden kan jag lägga upp ändå, för det finns ju en massa varianter. Väntar till du är tillbaks. Ds

Kommentera

