Karnevalen i Förslöv

Varje år har den ganska lilla byn Förslöv på Bjäre ett karnevalståg på midsommardagen. Många gånger har jag sett bilder därifrån i tidningen, och insett att jag missat det, igen… I år ville jag se det, och åkte dit med mina söner. Det kostar inget att titta på karnevalståget, men det finns festligheter på kvällen, som kostar pengar. Redan på eftermiddagen började festen (då hade jag åkt hem) I år hade man Måns Zelmerlöv som artist. Vill du läsa vad hd skrev, klicka här!

P1010003.jpg

FRA a la Förslöv

P1010005.jpg

Jag tror att de vill säga något

P1010006.jpg

Det liknade nästan mer en demonstration, med alla skyltar, men, tydliga är de om krisen!

P1010009.jpg

Förlåt dålig bild, jag hann inte riktigt med … men jag lovar, det ÄR likt!

P1010017.jpg

Denhär charmige linslusen Helan, klappade till min kamerahand med hatten…🙂

P1010018.jpg

Ett litet smakprov på deras publikfrieri, det framkallade härliga skratt! Halvan är egentligen den som är mest lik orginalet.

P1010021.jpg

Björn Hellberg och Ingvar Oldsberg i På spåret. Undrar vad mannen tänkte på när han satt hos frisören…

P1010022.jpg

Det gick att känna igen många från Mamma Mia! Jag missade den barbröstade killen som skymtar till höger, han hade BARA ett förkläde på sig, och målade ögon på skinkorna…. Och kolla in Björns pjux!

P1010025.jpg

Jag kände igen dehär fyra från filmen!

P1010019.jpg

 Det syns väl direkt vad detta är!

Sälarna på Hallands Väderö! Kanske inte så kul på bild, men i verkligheten… Fyra vuxna killar som klätt ut sig i kroppsstrumpa och rör sig som sälar… :-))

P1010028.jpg

Förslövs värsta, ger sitt eget bidrag till Sveriges sämsta bilförare…. Riktigt kul! Oj, vad den rök, och vatten rann ut…

P1010029.jpg

Och han glömde sin passagerare, som verkade vilja åka med, trots allt… Kolla ”navkapslarna”.

Jag hoppas att du åker till Förslöv en midsommardag kl 13.30, och skrattar, det gjorde jag!

Allt gott till dej!

 

 

10 thoughts on “Karnevalen i Förslöv

  1. Du tycks ha haft en trevlig dag på Midsommardagen. Rätt så, folkliga nöjen är bäst !I kväll ska vi roa oss med att äta några burkar av fjolårets surströmming på vår glasveranda, tillsammans med en samling likasinnade. Skulle det ha varit nåt för dej ?

  2. Det där verkar var en festlig karneval, kanske något för Luleå???Roliga bilder i alla fall. Verkligen snapshot och inga välplacerade motiv där inte.Snyggt fotat!!!Ha en trevlig lönedag imorgon, det skall jag ha…spendera massor ; )Kram Patrik

  3. Det där verkar var en festlig karneval, kanske något för Luleå???Roliga bilder i alla fall. Verkligen snapshot och inga välplacerade motiv där inte.Snyggt fotat!!!Ha en trevlig lönedag imorgon, det skall jag ha…spendera massor ; )Kram Patrik

  4. ha ha ha, vilken karneval :)jag gillar också namnet Daffodil, och waterlily :)idag blir det ingen strand för mig, brände ögonlocken igår och vill vila dem idag. ha det gott.

  5. Wow, vad kul det ser ut. Ja, halvan verkade vara jättelik orginalet ju;) Det lilla jag så, men jag kunde riktigt föreställa mig…hihi. Men vilken folkfest det verkar vara. Precis vad jag skulle behöva just nu. Lite glada människor leende och skrattande omkring mig. Livet blir liksom genast lite lättare att leva då;) Kramar till dig och din familj

  6. Underbart med karnevaler, har själv vart med i en för många år sedan.Hoppas du har det gott.kram CarinaPs. kolla vad jag fick i min mail igår.

  7. Påminner lite om cortegen i Gbg..som chalmeristerna gör på valborg..de går genom staden. Fast den är ju ngt större..Hoppas du har det skönt i sommarvärmen!

  8. Hej! Det såg riktigt trevligt ut på bilderna. Och ja visst var det väldigt lik halvan. Lite hade de lyckats med Helan också. Vadå ?? Dålig bild?? Sun Tripp. Inte var den dålig. Dom vaqr perfekta allihop. Ha en bra Helg. kram/Anita

  9. Det är mycket karnevaler och yror nu på sommaren. Har lite planer själv att fara på några…hellst då upp till Östersund och sonen när det är Storsjöyran, om det är fint väder. Är ju ingen höjdare när det regnar precis., Men som det är nu så finns det ju inte mycket att gnälla över vädermässigt. Visst är det hääääärligt?Ha en skön kväll och en toppenhelgKramiz

Kommentera

