Pionröd!

Jag har ingen röd pion i mitt lilla arkiv, men väl dessa…

P1000836.jpg

Egna trädgården, den doftar fantastiskt!

P1000895.jpg

Ramlösa brunnsparken, lägg märke till det rosa inuti mitten, vackert!

P1000896.jpg

Ramlösa brunnsparken, skir som en festklänning

P1000899.jpg

Förförande vacker! Det vita mot det rosa, de stora bladen mot de smala små: utsökt! Ramlösa brunnsparken.

P1000903.jpg

Denna stora pion växer i Ramlösa brunnsparken, även den.

Aug.jpg

Slutligen, detta är en ros, fast jag tycker mest att den liknar en pion. Bilden är tagen i en av Bojsjöklosters trädgårdar, strax norr om borggården.

Allt gott till dej!

 

3 thoughts on “Pionröd!

  1. De var verkligen vackra. Den röda och vita är ju underbar.Jag fick en rosa-röd pion av min kusin en gång från hennes trädbård. Men när hon sa att jag ska skaka av den för det är myror i pioner då fick hon tillbaks den. För visst fanns där myror när jag tittade efter.Det är det värsta jag vet. Synd så tog av den största. Visst jag kunde tagit den med och gjort mig av med den, men då hade jag ju ändå haft myror med mig Huuuu.Har fått tidigare av min dotter men då visste jag det inte.Tärnan var inte så lyckad, den blev pixlig här. Men vågar inte redigera om allt försvinner.Klippet jag ska är ett jag har på Youtube men jag tror AB håller på med något för det fungerar inte.Ha det fint, hoppas du kan njuta av sommaren.

Kommentera

