Solglasögon

”Bakom mina solglasögon, kan jag va’ mej själv…” Är en låtrad jag, och säkert fler minns.

Jag, som använder glasögon, har ett par val, vad gäller solglasögon.

1) Jag använder ett par med styrka, och bytar när jag behöver. Ganska dyrt, om man inte köper dem ihop med ett par vanliga i ett erbjudande.

2) Sätter på clip on ovanpå mina glasögon, ett ganska dumt och krångligt alternativ, som dessutom repar glas och båge, om man är oförsiktig.

3) Struntar i styrka, och byter till ett par vanliga solbrillor, och ser så dåligt att jag missar allt som händer, och kan därför inte köra i dem.

4) Eller, köper ett par som jag kan ta på utanpå dem jag redan har! Det går fort att ta på och av, och de har bra solskydd även från sidorna och ovanifrån, eftersom de täcker bra. Enda nackdelen, ibland blir det lite kondens innanför dem, men den försvinner snart.

P1010372.jpg

P1010373.jpg

Det var dem jag valde. 425 kr på Specsavers.

Mamma köpte också den typen av solglasögon, men hennes har mer 60-talsstuk, snygga de med.

Allt gott till dej! 

5 thoughts on “Solglasögon

  1. jag kör vanliga solglasögon än så länge, min väninna har likadana som du, verkar vara ett mycket bra alternativ för alla som bär vanliga glasögon.hoppas du njuter sommarväder och har en härlig dag. tack för fina bilder. kram

  2. Jag måste ha solglasögon…kan absolut knappt köra bil ni på sommaren utan.Man vänjer sig också..hoppas din vecka blir bra!

  3. De där var snygga. Häftiga bilder. Låter jobbigt med clip on. Än klarar jag mig utan glasögon ute, så det är bra att sätta på solisarna. OM jag kommer ihåg dom, det är en annan sak.Kan vara Trackbacks, men jag fattar inte varför de inte kan svara.Gick inte ikväll heller så nu är ag sur och skriver ingenting.Kram och ha det gott

Kommentera

