Svalkande

Kanske ett dopp svalkar?

P1010503.jpg

Eller att sitta och koppla av på en vacker plats?

P1010510.jpg

Eller något iskallt, och gott att dricka?

P1010514.jpg

Här har jag blandat schweppes caribez med massor av is, och ½ pressad lime i mmm

Eller vill du hellre prova lite flytande hallon?

P1010119.jpg

Pressa 2 citroner

Blanda med 2,5 dl koncentrerad hallonsaft

Späd med 9 dl vatten

Häll i rejält med is!

Dekorera med frysta hallon och mynta/citronmelissblad

Njut!

Allt gott till dej!

 

15 thoughts on “Svalkande

  1. Jösses vad törstig jag blev. De två sista. MMMmmm. Hallon tar jag nog, men nej jag har inga hemma. Lite fläder-lime kanske.Bada ja tack, men nej det går ju inte jag kommer varken upp eller ner. Samma för alternativ två.Nej ska jag ta ett glas lime.Svar: Inte har jag fått svar, men nu har jag fått dit klippet.Kram till dig

  2. Vilka läckra bilder! Ser riktigt läskande ut!Vovven är söt!Hoppas du får en fin fortsatt kväll, en god natt och en fin dag imorgon!

  3. oj så gott det ser ut, spelar ingen roll vilken av dem jag blir serverad, kan nog ta en av varje i denna sommarvärme. ha det gottkram

  4. Hej Vännen!Ja det var verkligen fina sommarbilder och jag måste ju åtminstonde prova hallondrinken.Ska skriva till hallon på köplistan.Önskar dig allt gott i värmem!Kram!

  5. Tittar in och tar ett glas till. Den första sorten idag. Jag måste ju variera mig lite.Tackar och kramar om

  6. Hej! Din hallondryck,den måste jag bara prova. Det är lika varmt och skönt idag. Fast jag tycker lite synd om dom nu som jobbar inomhus så som jag själv gjorde i 30 år. Mycket fina sommarbilder. Dina foto är lika fina som Pippi Fias fåglar. Ha det bra. Kram/Anita

  7. Jag ska testa ditt drinkrecept till helgen. Den ser verkligen god ut. Kul att du tittar in till min blogg!Ha en fortsatt härlig dag!

  8. Det såg läskande ut, men vars e´ priten???OK! man kan dricka promillelöst också.Badat har jag gjort och det är mest svalkande, men dricka måste man ju göra…Ha de gott…Kram Patrik

Kommentera

