Något gott!

Tittade på Leila bakar igår, hon är verkligen inspirerande! Fick lust att baka en bröllopstårta…

Här kommer lite god mat…

 P1000210.jpg

Vacker italienska pasta i fyra färger med en läckert krämig fisk och skaldjurssås till

P1000336.jpg

En gratinerad grönsaks-pastasås på lök, paprika, tomater och squash, jag bara brynte grönsakerna, kryddade med vitlök och färsk basilika,blandade allt och gratinerade med cheddarost i 10 minuter. Yammy!

P1000558.jpg

Varför inte grilla kycklingen till kycklingsalladen, och sedan servera allt på en bricka, för då kan det se såhär gott ut!

Innehåller isbergssallad, körsbärstomater, fetaost, squash och goda spiralmakaroner, dressingar serveras bredvid.

P1000657.jpg

Grillad kycklingfile med bakad potatis, sallad på brynt paprika och cream cheese, blandad grönsallad och en härlig majskolv smakar delikat!

Blev bjuden på detta av väninna M, vi satt nere vid Rönne å och njöt maten.

P1000568.jpg

Maken fångade en fin lax, och jag pasaade på att göra massor av sushi tillsammans med väninna M. Vi ”frossade”. Fisken hade en naturligt söt smak, och den var fantastiskt god. Till slut bara doppade vi rå fisk i soya och åt den med purjolöksstrimlor…Gott med kall mat när det är så varmt. och, om man behöver prata, blir maten inte kall…

Allt gott till dej!

 

22 thoughts on “Något gott!

  1. Kollade igenom allt på denna sida och tänkte att ”fantastiskt vilka vackra och bra bilder hon tar.” Blommorna är verkligen vackra och maten mm ser jättegod och smakfull ut, även om jag inte gillar sushi. Önskar dig en fortsatt härlig sommar och Gud välsigne dig!

  2. Du..en sån pasta sallad gör jag nästan alltid.Det är väldigt uppskattat här hemma..bland ungdomarna..Oj va hungrig jag blev..undra om jag inte ska ta fram lite ost å vin??kram..

  3. nu blev jag så där galet sugen på sushi igen. det är alldeles för länge sedan jag åt det. all mat ser vidunderligt god ut.🙂

  4. Hej på dig! Vilka vackra bilder du har på din sida och recept som man borde kolla in och pröva! Det var läbgesedan jag var här o tittade hos dig. ….Ha en skööön sommar!!! Kram f Maria

  5. Oj, oj, oj, vad det såg gott ut…slurp!!!Härliga foton också.Och du… Tack för dina fina komentarer på bloggen ; )Me lajk ItKram på dig!Patrik

  6. Ser fantastisk gott ut!Blir nog en liten tur på stranden för min del lite senare på eftan..blir bara badning till låren för min del till styngen är borta.Kram

  7. Det såg gott ut alltihop. Jag kokade små fjärils-makaroner i olika färger för ett tag sedan. De var jättegoda.Och där nere till vänster har du sushin jag åt. Jag tänkte lägga ut den bilden, men det kan jag göra ändå. Bilden ser inte likadan ut. Men inte idag. Blomman är vän en Scilla fast jag har nog inte sett en så stor förut. Men du vet. Det vet jag.Ha det gott och tack för din kommentar.Kram

  8. å ja skönt att komma ner till stranden.Vi ska över en sväng till Norge ska helt klart ta med badkläder..skönt om inte annat att svalka ner armar och ben:)ha en jätte fin hälg!kram

  9. Det där ser så gott ut…får nästan tillbaka matlusten när jag ser det. Men i den här värmen och det som har hänt så är det mest vatten både inombords och utombords som gällt.Tack för din kommentar…alla är så gulliga och det har verkligen hjälpt migKramas

  10. Wow, vilken mat du lagar och vilka bra bilder du får fram……önskar bara att jag bodde närmare………..så kanske man kunde få bli bjuden nån gång….😉

  11. Ohh vad allt ser gott ut. Gubben och jag var och fiskade häromkvällen, fick några laxöringar (inplanterade), men dom åkte bara in i frysen. Kommer nog att hamna på grillen så småningom.

  12. HejKanske gjorde jag mitt sista inlägg ikväll. Har hittat en del på internet som jag definitivt inte står för.Verkar som någon använder min adress,Kanske tar jag bort inlägget.Besked kommer på bloggen. Inväntar svar från ABKram

  13. hej. long time no see. Undrar hur du har det i sommarvädret. jag har lite bilder på mina misshandlade chiliplantor idag. ha det gott.

    • *ler* Det är inte så svårt som det verkar. Jag har tur att ha väninna M, som vet hur man gör, och som lärt mej. Men, vi tittar i kokböcker, och läser på förpackningar. Jag hoppas att du vågar testa, kanske genom att låna en steg-för-steg-bok på biblioteket, om det finns. Det fina är att man kan använda de ingredienser man gillar mest! Och, så tar jag mer fisk, men gör mindre bitar, för det är godare, och lättare att äta då. Numer går det att köpa alla ingredienser på t ex coop (men jag blandar i lite mer socker i den syltade ingefäran).Lycka till!

Kommentera

