Fisketur – Kullaberg – Skälderviken

Jag och maken tog en skön morgontur ut med båten. Här kommer lite bilder.

P1010541.jpg 

På väg ut på havet från Rönne å. En underbar stillhet och ett fantastiskt ljus, om du frågar mej

P1010563.jpg

Denhär badsugna hunden, hoppade själv i, i låg fart, som tur var. Sedan gjorde hon som vanligt – simmade ganska mycket, innan hon ville lyftes upp i båten. Kolla stänket från den viftande svansen…

P1010566.jpg

Kullabergs fyr norrifrån

P1010584.jpg

Jag tycker att det är så kul, med Ellas spegelbild i vattnet, simtur två av tre…

P1010589.jpg

Vi fick mängder av sådana här småtorskar, som vi kastade i igen. Vi fick även en makrill, som jag rökte i grillen, och ett par små horngäddor och någon vitling.

P1010598.jpg

Vacket segel! Och allt är så härligt blått

P1010621.jpg

Fågelön utanför Vejbystrand. Kullarna är en del av Bjäre.

Allt gott till dej!

 

 

14 thoughts on “Fisketur – Kullaberg – Skälderviken

  1. Vilka vackra bilder!!! Minns min barndoms somrar när vi tog båten ut till Skälderviken för oförglömliga havsbad!

  2. Åhhh vilka undrebara bilder. Jag har inte så långt till havet men det blir sällan man åker dit tyvärr. Sjöar finns det också en del men när det väl är varm så är ju alla andra där också så det är ju igentligen nu när det är lite kallt o molnigt man skulle passa på att vara vid havet eller vid en sjö. Då slipper man vara rädd att trampa på folk.

  3. Vilka härliga bilder. Kul att se vovven bada också!Kan tänka mig att den grillade makrillen smakade gott.Ha en härlig fortsatt dag!

  4. Nu blev jag sugen på att åka ut med båten och fiska.Har inte varit ute pga mannens diskbråck..men i helgen så…Ha det fiiint!

  5. å vad roligt,ag tycker det är så himmla kul att fiska.Har provat på tidigre i år,men ingen fisk tyvärr..,men kommer bättre tider*L*Kram

  6. Vilka underbara bilder. Blank och fin sjö och hunden är ju helt underbar, liksom de andra.Tur att det är mycket kvar av sommaren än.Ha det gott

  7. Du har haft det bra en tid, ser jag ! jag bodde i närheten av fyren Kullaberg nån vecka för några år sedan. Det var en trevlig och annorlunda upplevelse av sydsverige.Hoppas du/ni får en lika bra dag i dag. MVH //

  8. Åååååhhhhh, vilka härliga bilder…….har aldrig varit i de där krokarna….måste nog förlägga någon semester dit framöver……känner att jag bara MÅSTE…….

  9. Hej! Tjusiga bilder. Det är ganska längesedan som jag var i Skälderviken. Det var en modig hund. Min hund Paxi är rädd för vatten. Han hade inte badat frivilligt. Det gör förstås inte jag i heller om det inte är minst 27 grader varmt. I morgon och på Fredag är det marknad här. Hoppas vädret blir bra då. Ha de3t bra. Kram/Anita

  10. Åhh, jag tycker lika mycket om att bada som mamma gör! Och jag är lika söt när jag gör det!!Jag simmade jättemycket igår nere på hundbadet och ska dit imorron igen!! Sen har jag badat på 2 andra ställen igår oxå, först en liten bäck, sen ett ”konstverk” med vatten =D/Rick

Kommentera

