Blommogram

Jag ber om ursäkt för obesvarade kommentarer, ha tålamod, de kommer!

Jag har förmånen att få besök av min norska väninna M idag! Vi har inte setts på länge, och jag har verkligen saknat henne. Hon kommer hit idag med pojkvän, sonen och sin yngsta dotter.

Jag vill bara dela med mej av lite bilder, på något av det vackraste just nu!

 

P1010634.jpg

Ljuvligt goda bigaråer i vårt träd

P1010633.jpg

Ibland förvirrar sig fjärilar in i växthuset, de försöker jag rädda. Jag tänker på Monica! Kram!

P1010730.jpg

En annan fjäril, den syns knappt, men sitter i mitten på bilden

P1010624.jpg

Min av blommor HELT översållade klematis

P1010626.jpg

Närbild på en av blommorna

P1010701.jpg

Klematis hos vännerna T & C

Grillkväll hos Mona o Janne 1 (12).jpg

Klematis hod svärmor

Grillkväll hos Mona o Janne 1 (11).jpg 

En annan Klematis hos svärmor

P1010714.jpg

Ljuvligt vackra vallmo!

Allt gott till dej!

19 thoughts on “Blommogram

  1. ÅÅÅ vilka bilder! Jag synar noggrant och vill bli lika bra. Men då måste jag frågaVad har du för underkamera????Jag har tappat mina Norgebilder när min dator pajade, men håller som bäst på att kolla med kompisar som jag kan har skickat bilder till… Kram till dejEva

  2. Tack snälla du. Jag har ju ett körsbärsträd utanför köksfönstret och ett bakom balkongen. Men dit törs ingen gå för det är fåglarnas (fniss).Men det stora är nog dåligt, ingen äter där och de är mogna. En fiskmås kom och försökte, men stack iväg på en gång.Jag når inte upp heller.Ha det fintKram

  3. Det var en riktig bamse-skata du hade där då. Några enorma har jag aldrig sett.Men min granne såg när en katt (jag vem det är !!!! *L*)) tog en vingskadad skatunge. Trots att de vuxna skatorna protesterade hej vilt. Tråkigt, men så är det ju. Den hade nog inte klarat sig länge ändå. Tur jag inte såg det.Ha det fortsatt gottKram

  4. Hej Carina, finfina blommor. Hos oss regnade det i flera dagar på gräsytor som borde klippts redan innan, och nu när solen återkommit så har det slagit ut en massa vackra blomster av många slag i gräset så nu nämns vi inte klippa alls.Ha en bra Juliavslutning !

  5. Det gör inget, du är värd trevligt besök, du bjuder förmodligen på oförglömlig mat så dom kommer leva länge på det min vän.Njut och hälsa på när du har din tid igen.varm kram Carina

  6. urtjusiga bilder. den med vallmo gjorde mig helt matt av glädje. men det finns en annan vildblomster som slår vallmo och det är blåklint.🙂

  7. Åhh vad sugen jag blev på bigaråer. *ler*Måste bara säga att du är en grym fotograf. Hoppas du haft en underbar sommar.

  8. Härliga bilder som vanligt här hos dig.:)). Det blir nog lite som det blir med kommentarerna nu när det är sommar. Men snart sitter vi där med pläden runt benen och huttrar och har inget nyttigare att göra än att maila och hålla koll på bloggen hahahahaHa det så kul nuKramas

  9. Hej Carina !Nu börjar vi som brukar titta in på din blogg att bli oroliga. 18 dagar utan livstecken ? Du har väl inte råkat ut för någon olycka under sommaren ? Kanske din dator är regnskadad ?Nä, tat lugnt och koppla av, du återkommer nog när du känner för det ! Vi får väl ge oss till tåls. Ha ett fint sommarslut.

  10. Hoppas allt är väl. Tänker lite som Wassen här ovan.Men du har nog roligare saker för dig nu i sommarvärmen.Kram

Kommentera

