Bra, tack!

Jag är tacksam över kommentarer i omtänksamhet och undran.

Dels har maken haft semester, och vi har tillbringat en hel del tid utomhus. Dels har min kära väninna M från nordnorge, 230 mil enkel resa härifrån, varit här på besök i ett par veckor. Det har helt enkelt inte funnits tid för bloggen.

Jag är här en kort runda, och tänkte ”ge bort” lite fler blommor till er. Först lite stockrosor, humlor och ett bi, fotade hemma hos väninna C.

P1010648.jpg

P1010654.jpg

P1010656.jpg

P1010665.jpg

P1010666.jpg

P1010672.jpg

Ser du vad detta är? Ledtråd, en ganska vanlig frösådd blomma, finns i många färger.

P1010681.jpg

En ljuvlig afrikansk marguerit. Ljuset i denna bild är särskilt fint, fotat på kvällen.

Allt gott till dej!

 

6 thoughts on “Bra, tack!

  1. Åh, jag vill också ha såna fina blommor istället för mina halvdöda pelargoner. Varför envisas jag med att införskaffa (årets exemplar har jag visserligen fått av mamma som hade fullt i sina balkonglådor) pelargoner när det enda som händer att de omedelbart skrumpnar ihop och dör? Ändå gör jag mitt yttersta för att ta hand om dom… Otacksamma eländen, de där🙂

  2. Fortsätt ha det bra….tack för att du slängde in en bukett åt oss…..som vanligt underbart vackert.Kram på dig🙂

  3. Härliga bilder som vanligt:Då och då är det skönt att tänka på nått annat en bloggen oxå.ha en toppen dag!kram

  4. stockrosor är vackra, finns så många färger, sidenlena. är det luktärt eller rosenvial? eftersom du säger frösådda antar jag att det är luktärt, rosenvial liknar den men frösår sig själv och kommer igen år från år. jag hittar bara på bus nuförtiden, men varför måste man uppföra sig bara för att man ska bli farmor? ha ha haHa det gott och tack för fina kommentarer hos mig

  5. Hej Vännen!Oj så fina bilder du har tagit. Roligt så länge vi kan njuta av dessa blommor.Hoppas att det är bra med dig. Själv har jag som du kanske sett haft en underbar vecka.Önskar dig en underbar helg!Kram!

Kommentera

