Hovs Hallar 2

Del ett har jag här, det var i april i år.

P1010153.jpg

Ganska tungt packade på väg ner till havet vid Hovs Hallar

P1010156.jpg

Just detta landskap är inte särskilt utmärkande för Skåne… Maken och vännen T.

P1010169.jpg

Havet är vilt och vackert när det som här slår mot en sten

P1010198.jpg

Utsikt mot Halmstad, som ligger till vänster i bild på andra sidan Laholmsbukten

P1010225.jpg

Jag är förtjust i trutar, de är så osannolikt vackra! Här en som poserar vant…

P1010230.jpg

En skir blomma har fått fäste mellan stenar och klippor

P1010251.jpg

Strandkanten riktning söderut

P1010253.jpg

Vi solar och kopplar av i detta landskap som inte är platt! Maken, T och C.

P1010285.jpg

Han ser inte lycklig ut…, men jag tycker om ljuset i hans öga

P1010293.jpg

En ovanlig färg på irisen, tror jag

P1010304.jpg

Två förhoppningsfulla trutar, vi äter kycklingsallad och gott bröd…

P1010330.jpg

Jag tänker på änglavingar när jag ser dem. Ett egentligen misslyckat kort, för truten halvflög närmre mej, just som jag knäppte.

P1010333.jpg

Samma surputte som längre upp, men, han ser så mjuk och fin ut, och så vackert rent vit, att han fick vara med igen.

Hoppas att du tar tillvara på det goda vädret, såhär i slutet av sommaren!

Allt gott till dej!

9 thoughts on “Hovs Hallar 2

  1. Å vad härligt med fisketur:)Vi pratade om det till helgen,tycker det är så kul att fiska.Hittade kantareller i går vi med,tänkte vi skulle ta en sväng idag med.Skönt att lufta man,barn och hund*L*Kram

  2. Oh vilka vackra bilder och vilken vacker natur. Var i Skåne på konstrundan i våras, tycker det finns många vackra platser där. Här regnar det just nu (mitt i Västmanland), men då får man kura inne istället!

  3. MEN, vilka vackra bilder du tar….du är riktigt duktig…..men det är ju inte nåt större fel på dina motiv heller…. ;-)…….

  4. Ja det var längesen man var vid Hovs hallar. Kanske skolutflykt men då e de ju minst 30 år sen. Man skulle kanske ta sig en tur dit en helg om det blir fint väder.

  5. Härliga bilder och trutarna är för goa bara dom inte skiter ner min bil ,ha ha ha !!..ha det gott Kram Fiskartösa

  6. Ok det finns vackra utsikter även sörrut… inte bra här i Norrbotten ; )Det såg verkligen trevligt ut och vilka fina bilder! Idag har det varit slött med fotandet, kanske senare…Önskar dig en trevlig kväll ; )Kram Patrik

Kommentera

