I Vejbystrand

P1020079.jpg

I Vejbystrand finns en skog, ganska nära havet, där många av träden har fått väldigt lustiga former

P1020082.jpg

Dethär ser nästan ut som om det försöker äta upp sig själv

P1020084.jpg

Och dethär står på huvudet

P1020074.jpg

Väninna M, på en gren i lagom sitthöjd, kasta en blick på träden i bakgrunden också

P1020151.jpg

Att så många träd på ett ställe är såhär krokiga, gör att det känns nästan som en sagovärld, istället för verklighet

P1020100.jpg

Skäldervikens vatten är i a f verkligt! Verkligt vackert, tycker jag!🙂

P1020125.jpg

Nej, han blev inte översköljd…

P1020147.jpg

Utsikt norrut mellan fiskebodarna i hamnen, Vejbystrand

P1020131.jpg

GB’s glassbåt var min favoritglass när jag var barn, jag vet inte om den säljs i glassbåten, men, det verkar logiskt…

P1020153.jpg

Sommarstuga, eller permanent boende i Vejbystrand, jag vet ej vilket. Men jag gillar det gamla trät, och det runda fönstret.

P1020157.jpg

Solen har gått ner, och en bris smeker gräset framför livbojen

Allt gott till dej!

 

15 thoughts on “I Vejbystrand

  1. Hej! Fina foto på konstiga träd.Men vackra är dom. Jag är lite osäker på var Vejbystrand ligger. Är det någonstans vid Landskrona eller ännu längre kanske. Idag ska jag köra till Ystad och gratulera min systers barnbarnsbarn som fyller tre år. Det ser ut att bli en fin dag i dag också. Ha det bra.Kram/Anita

  2. Hu. vilken spöklik skog det måsta vara att vandra ensam i, en dimmig stormnatt i fullmånesken, med trasiga moln jagande över himlen. Då skulle det nog bara vara en ylande varulv som fattades, för att även den tuffaste skulle känna sig lite ensam. ;-)Bästa hälsningar !

  3. Det var verligen annorlunda träd; )Nice…undrar vad som ligger bakom dess konstiga utseeden?Nattiskram….ps.fina bilder du hittar!!!

  4. Jo det är så här att jag har fått en hel del att gå med i facebook när jag hade börjat och då även mina grannar som bor vägg i vägg här i vår marklägenhet. Där finns en massa spel som man kan tävla med alla som man e vänner med. Igår när vi kom hem satt grannen o spela o hade klått oss i vissa spel och ja då e man ju bara tvungen att gå in o spela för att kunna klå dom igen. Så håller vi på hahahaha.

  5. å så vackra bilder. jag älskar också gamla hus, gärna gamla trähus, men arkitekturen på gamla hus är oslagbar. och så vattnet :)ha det gott

  6. Vilka fina bilder. Det är konstigt vad många träd är roliga att se på. Jag tycker det ser ut som en orm. Sista kanske en krokodil som kastar sig över bytet. Näää jag vet inte.Men kul är dom och de andra ar jättefina.Jag har varit lite lat ett tag här nu men ska göra ett ryck ikväll tänkte jag.Ha det gott

  7. Hej Vännen!Hur kan du ha hittat så många roliga träd. Det är ju nästan så man får köra dit och kolla på dem. Men jag skulle inte vilja gå där ensam i skymningen och se dem dyka upp, då hade de säkert skrämt mig lite.Du är så duktig att ta fina bilder.Önskar dig en fin fortsättning på veckan!Kram!

  8. Hej! Jag är studerande från Helsingborg som undrar om någon har Carinas e-post. Jag skulle nämligen vilja fråga henne om tillåtelse att kopiera några bilder som hon har av trollskogen. Eller om Carina skulle se detta meddelandet själv så kan du väl maila mig på:Mirella82@live.se Med vänlig Hälsning /Mirella

Kommentera

